6 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
6 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
6 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
6 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
6 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
6 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
6 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
7 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဇြန္- ၂၅၊ ၂၀၁၃
M-Media
ေရးသူ- သန္႔စင္ျဖိဳး

kp19

(၁) English နဲ႕ ဗမာစာ ဖလွယ္ရာမွာ Terror ကိုဘယ္လိုဖလွယ္ၾကလဲဗ်။ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးေရးေနတာေတြ ေတြ႕ရေပမယ့္ အၾကမ္းဖက္သမားလို႔ ဘာသာျပန္လို႔ မရတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ လူကလည္း ကဂ်ီကေဂ်ာင္ရယ္။ တတ္တဲ့လူေတြက ဘာသာျပန္ျပထားတာ ဖတ္ရေပမယ့္ သူ႕တို႕ဘာသာျပန္တဲ့ အထဲမွာ Terror ကို ထိမိတယ္လို႕မခံစားရဘူး။ သိုးေဆာင္ စကားမ်ားနဲ႕ ဗမာစကားမ်ားကို ဖလွယ္ရာမွာ အေတာ္ေတာ့ ခက္သားလားဗ်။ အၾကိဳက္ဆုံး ဘာသာျပန္ခ်က္ကေတာ့ အေၾကာက္ၾကီးသူလို႕ ဘာသာျပန္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ Time ရဲ့ေဆာင္းပါးနဲ႕တြဲဖတ္ၾကည့္ေတာ့ သူေျပာခ်င္တဲ့ Terror ဆိုတာ အေၾကာက္အလန္႕ၾကီးတာ တစ္ခုတည္းထက္ အစိုးရိမ္ၾကီးျပီး ေၾကာက္လန္႕ျပီးေနတဲ့ လူမ်ိဳးကို ေျပာခ်င္တဲ့ပံုစံ ပိုေပါက္ေနတယ္။ gone with the wind ကိုေလ႐ူးသုန္သုန္လို႕ လွလွေလးဘာသာျပန္သလိုမ်ိဳး က်စ္က်စ္လစ္လစ္ေျပာၾကမယ္ေဟ့ဆိုရင္ေတာ့ Terror ဆိုတာ မိုးျပိဳမွာစိုးေၾကာက္သူေပါ့ဗ်ာ…

(၂) တစ္ေန႕ကပဲ ဝါဒနဲ႕ ဝါဒီကိုက်ေနာ့အျမင္ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဝန္ခံစရာရွိတာက ဝါဒနဲ႕ဝါဒီအျမင္မွာ က်ေနာ့အေပၚကို ေရႊဥေဒါင္းၾကီးလႊမ္းမိုးခဲ့ပါတယ္။ Buddhist ဆိုတာ ဗုဒၶဝါဒီပါ Buddhism ဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာပါ။ Time အေၾကာင္းလူေတြေရးေနတာဖတ္ကတည္းက အသံေၾကာင့္ ဖားေသကိန္းလို႕ ခံစားမိခဲ့ျပီးသားပါ။ က်ေနာ္တို႕ ဗမာ/ျမန္မာေတြထဲမွာ English စာကို ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေျပးတတ္သူေတြ တစ္ပံုၾကီးပါ။ Buddhist terror ဆိုတာျမင္လိုက္တာနဲ႕ သဃၤန္းျခဳံသူတစ္ဦးရဲ့ မ်က္ႏွာကို face of Buddhist terror လို႕တင္ဆက္ပံုျမင္လိုက္တာနဲ႕ အသံေတြ တစီစီညံကိန္းဆိုတာ သိျပီးသားပါ။ ကိုယ္တိုင္လည္း ေဆာင္းပါးထဲကစာနဲ႕ အျပင္ကေခါင္းစဥ္မ်က္ႏွာဖုံးနဲ႕အေပၚမွာ မခ်င့္မရဲစိတ္ေတာ့ ဝင္မိပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူတစ္ခ်ိဳ႕ေျပာသလို Yellow journalism တစ္ခုမဟုတ္တာေတာ့ အထဲကစာကို အႏုလံုပဋိလံု ဆန္းစစ္ရင္ေပၚပါတယ္။ ဝါဒီတစ္ေယာက္ကို terror လို႕ေခါင္းစဥ္တပ္တာဟာ ဝါဒတစ္ခုလုံးကို ဂြၽမ္းျပန္သြားေအာင္စြပ္စြဲတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ သတိခ်ပ္ၾကပါဗ်ာ။ အထဲကစာမွာဆိုရင္ ဗုဒၶဝါဒရဲ့အႏွစ္သာရ/သင္ၾကားမႈနဲ႕ သူ႕ေခါင္းစဥ္(title)/မ်က္ႏွာဖုံး(cover)မွာေဖာ္ျပထားသူဗုဒၶဝါဒီၾကားမွာ အၾကီးၾကီးကြဲလြဲေနတာကို ေထာက္ျပထားတာေတြအမ်ားၾကီးေတြ႕ေနရပါတယ္။

(၃) တစ္ခ်ိန္က ဝါနာဘရားသားရဲ့ ဗုဒၶဝါဒီရဟန္းနဲ႕ ဗုဒၶဆင္းတုအေပၚမွာ မေလွ်ာ္ကန္တဲ့ပံုစံနဲ႕ တင္ျပတဲ့အႏုပညာျပကြက္အတြက္ အသံထြက္ၾကတုန္းက က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ႏိုင္ငံတကာ အထိေပါက္ေအာင္ ဘယ္လိုေျပာသင့္တယ္ဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားကို အၾကံေပးဖူးပါတယ္။ ဒီတစ္ခါ တိုင္းမ္ရဲ့အေနအထားမွာ အၾကီးအက်ယ္ကန္႕ကြက္ေနတာ တစ္ဆိတ္သတိထားပါ။ တကယ္ေတာ့ ဘားမားဘင္လာဒင္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တံဆိပ္ကပ္ျပီး ႏိုင္ငံျခားကသတင္းေထာက္ေတြနဲ႕ အင္တာဗ်ဴးေတြေျဖေနကတည္းက က်န္တဲ့ ဗုဒၶဝါဒီမ်ားျဖစ္တဲ့ ရဟန္းမ်ားႏွင့္ လူထုက ဗုဒၶဝါဒရဲ့အေရးပါတဲ့ သံဃာဆိုတဲ့ အေနအထားနဲ႕ အဲ့ဒီလိုေျပာရင္ ဗုဒၶဝါဒီေတြကို တစ္ဖက္က အျမင္တစ္မ်ိဳးျမင္သြားႏိုင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကဗုဒၶဝါဒီေတြအေပၚအျမင္ေစာင္းႏိုင္တာေၾကာင့္ အဲ့ဒီလိုေတြေျပာေနဆိုေန အင္တာဗ်ဴးေနမယ္ဆိုရင္ သဃၤန္းေတာ့ခြၽတ္လိုက္ပါလို႔ ဘယ္ဗုဒၶဝါဒီမ်ားက ထိထိေရာက္ေရာက္ျဖစ္ေအာင္ ေတာင္းဆိုခဲ့သလဲ?? ဆိုတာမိမိကိုယ္မိမိျပန္ေမးၾကပါ။ ကိုယ္ေကာင္းရင္ ကိုယ့္ေခါင္းမေရြ႕ဘူးဆိုတာဟာ တစ္ေယာက္တည္း သီးသန္႕အေနအထားမွာပဲမွန္ပါတယ္။ အဖြဲ႕အစည္း အမ်ားဆိုင္နာမ္မ်ားနဲ႕ကိစၥမွာေတာ့ သူမ်ားမေကာင္းလို႔ ကိုယ့္ေခါင္းပါအရြဲ႕အေစာင္းအျမင္ခံရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကို အခုအထိအနည္းစုက သတိထားမိေပမဲ့ အမ်ားစုနဲ႕ အမ်ားစုအေပၚဩဇာရွိတဲ့ သံဃာ့အသိုင္းအဝိုင္းက သတိမျပဳ/ဂ႐ုမစိုက္/လႊတ္ထားတာဟာ အခုလိုမ်ိဳး ေျပာၾကားခံရမႈေတြ ရပ္တန္႕သြားဖို႕လမ္းစေပ်ာက္ဆုံးေစပါတယ္။

(၄) We’re really request please reevaluate about your magazine cover story title for July issue, “The Face of Buddhist Terror” by Hannah Beech / Meikhtila, Burma, And Pattani, Thailand. I know this process was happened. I am not a supporter of u wirathu. Every media wrote this violent case. But the combination of these two words “Buddhist and Terror” are very sad feeling for every Buddhists. Our religious is more weaker year by year. Please don’t do like that.

Our Buddhist way is a peace way and not for terrorist. You’re the first user of those word so that I really appreciate. But those word will make more tension between buddhists and Islamists in Myanmar. I believe you’re never create violent case. Let’s create mindfulness society. I think this is not a article. It’s hate speech around the world. I honestly request time magazine for these two words combination. Thanks you very much!

အေပၚကစာကေတာ့ >>http://www.avaaz.org/en/petition/Buddhist_is_not_Terror_Please_Reevaluate_July_Issue_Time_Cover_Story_Title/?fSXGxeb&pv=52<< ဒီလင့္မွာေရးထားတဲ့ Time အေနနဲ႕ သူတို႕ရဲ့ တင္ဆက္ေဖာ္ျပခ်က္ကို reevaluate လုပ္ဖို႕ေရးထားတဲ့စာပါပဲ။ ဒီစာေရးသူဟာ သာမ်င္ေညာင္ည တစ္ေယာက္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္အေပၚမွာေထာက္ျပထားတဲ့ Buddhist နဲ႕ Terror အပါအဝင္ ဝါဒနဲ႕ ဝါဒီတို႔ၾကားက ကြာျခားခ်က္၊ တစ္ဖက္ကေပးခ်င္တဲ့ Message နဲ႕ ကိုယ့္ဘက္ကပ်က္ကြက္ခဲ့တာေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားပါတယ္။ ဒီအထိ က်ေနာ့အတြက္ေတာ့ OK ပါတယ္။ ဘယ္သူမဆို ဒီအသံုးအႏႈံးအေပၚမွာ Sensitive ျဖစ္ျပီး ဒီေလာက္ေရးတာကေတာ့ No Problem ပါ။ ဒါဟာ လူသာမန္ေတြျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတာမို႔လို႔ အတိုင္းအတာတစ္ရပ္အထိလက္ခံႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဒုတိယစာပိုဒ္မွာပါတဲ့ ” those word will make more tension between buddhists and Islamists in Myanmar.” ဆိုတာကေတာ့ ထိုင္ရင္းေနရင္း အစၥလာမၼစ္ေတြကလည္း တန္းရွင္းေတြ ျဖစ္ခ်င္ေနသေယာင္ျဖစ္သြားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲ့ဒီစာတစ္ပိုဒ္ထဲကို က်ေနာ္ဖတ္ျပီး စဥ္းစားေနတာ ၁-နာရီခြဲၾကာပါတယ္။ ေဆာင္းပါးအရေရာ ေခါင္းစဥ္အရေရာ မ်က္ႏွာဖုံးပံုအရေရာ ဒါဟာ ျပည္တြင္းကမုစ္လင္မ္ေတြနဲ႕ အေဝးၾကီးမွာပါ။ ဒီအေနအထားေၾကာင့္ တစ္ဖက္က က်ားနာခဲ ခဲျပီး ျပည္တြင္းက မုစ္လင္မ္ေတြကို ထပ္မံအၾကမ္းဖက္မွာေတာင္ စိုးရိမ္ေနရတဲ့အေနအထားပါ။

ဒီအေနအထားမွာ ” those word will make more tension between buddhists and Islamists in Myanmar.” အဲ့ဒီလိုေရးရဲတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႕ သတၱိကိုေတာ့ အံ့လည္းအံ့ဩမိပါတယ္။ အဲ့ဒီအေရးအသားအစား ဟုတ္ေသာ္ရွိ မဟုတ္ေသာ္ရွိ စစ္မွန္တဲ့ငါတို႕ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားကလည္း အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္ခံရတဲ့ ငါတို႕ရဲ့ျပည္ေထာင္စုသားခ်င္း အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ်ခံစားေနပါတယ္လို႕ ေရးရင္ေတာင္ ကိုယ္ပါေရာျပီး Sign ထိုးေပးခ်င္စိတ္ ေပါက္သြားဦးမယ္။ အခုေတာ့ မင္းတို႕ဒီလိုေရးလို႕ မင္းတို႕တိုင္းမ္မဂၢဇင္းက ဒီလိုမ်က္ႏွာဖုံးပံုနဲ႕ ဒီလိုေခါင္းစဥ္ေပးလို႕ ျပည္တြင္းမွာ မုစ္လင္မ္ေတြထပ္ျပီး အၾကမ္းဖက္ခံရရင္ မင္းတို႕ပဲတရားခံျဖစ္မွာေနာ္လို႕ ေရးလိုက္သလိုပဲ။

ေမးခ်င္တယ္ဗ်ာ ခင္ဗ်ားတို႕မွာ
အဲ့ဒီ သဃၤန္းျခဳံျပီး သူတပါး ဘာသာကို အမနာပစြတ္စြဲေဟာၾကားေျပာဆိုေနတဲ့ အမည္ခံ ဗုဒၶဝါဒီေတြကို လူသားဆန္တဲ့စိတ္ဓာတ္နဲ႔မ်ား ထိေရာက္စြာ ႐ံႈ႕ခ်ဖူးရဲ့လား။
ဒီလိုပဲ လူစိတ္ကင္းမဲ့စြာနဲ႕ သူတပါးရဲ့အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ကို ဖ်က္ဆီးတိုက္ခိုက္ခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဝါဒီပါဆိုတဲ့ အၾကမ္းဖက္သမ်ားမ်ားကိုေရာ ထိေရာက္စြာေဖာ္ထုတ္အေရးယူဖို႕ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္ကို ဒီလိုမ်ိဳးဖိအားေပဖူးသလား။
ဒီလိုပဲ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္ခံလိုက္ရသူေတြအေပၚမွာ မေတာ္မတရားလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့အေပၚမွာ တာဝန္ယူေျဖရွင္းေပးမႈမရွိတဲ့အေပၚမွာ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ဖိအားေပးေတာင္းဆိုဖူးသလား။

က်ေနာ္ေတာ့ ” those word will make more tension between buddhists and Islamists in Myanmar.” ဆိုတဲ့အေရးအသားကို ေပါ့ေပါ့ေလးဖတ္သြားရဲတဲ့ sign ထိုးခဲ့ၾကတဲ့ ခင္ဗ်ားတို႕ရဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ေလးစားလို႕မဆုံးဘူးဗ်ာ။

Leave a Reply