5 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
6 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
6 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
6 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
6 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
6 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
6 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
6 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ၾသဂုတ္ ၂၂၊ ၂၀၁၄
M-Media

Islam and Other Religions
    (အသင္ တမန္ေတာ္) ေျပာေလေလာ့။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေပၚ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ခံရသည့္ အရာ(ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္)ကို လည္းေကာင္း၊ (တမန္ေတာ္) အစ္ဗ္ရာဟီမ္၊ (တမန္ေတာ္) အစၥမာအီလ္၊ (တမန္ေတာ္) အစၥဟာ့က္၊ (တမန္ေတာ္)ယအ္ကူးဗ္ႏွင့္ (၎၏)သားေျမးျမစ္တို ႔အေပၚ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ခံရသည့္အရာ(တရားေတာ္)ကိုလည္းေကာင္း၊ (တမန္ေတာ္)မူစာ၊ (တမန္ေတာ္)အီစာႏွင့္ အျခားတမန္ေတာ္တို႔အေပၚ ၎တုိ႔၏ ဖန္ဆင္းရွင္ျမတ္ အထံေတာ္မွ ေပးအပ္ျခင္းခံရသည့္အရာ(က်မ္းေတာ္)မ်ားကိုလည္းေကာင္း သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကပါ၏။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ နဗီတမန္ေတာ္မ်ားအၾကား အခ်င္းခ်င္း ခြဲျခား(ေသးသိမ္ေစ)မႈ ျပဳလုပ္ၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ထို႔ျပင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အသွ်င့္အမိန္႔ေတာ္ကို နာခံၾကသူမ်ား(မြတ္စ္လင္မ္မ်ား) ျဖစ္ၾကပါသည္။
          က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၊ က႑စဥ္(၃) အားလိအင္မ္ရာန္၊ ပါဒစဥ္(၈၄) – (၃း၈၄)

    က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရိွ ဤအမိန္႔ေတာ္မွ အသိေပးေနသည္မွာ မြတ္စ္လင္မ္တို႔သည္ တစ္ခ်ိန္က လူသားထုထံ ေစလႊတ္ခဲ့ေသာ နဗီတမန္ေတာ္အေပါင္းကို သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္တစ္ပါးပါးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူမွ သူ႔ေနာက္လိုက္တို႔အား သြန္သင္ခဲ့သည့္ မည္သည့္ဘာသာတရား လမ္းစဥ္ကိုမွ် လည္းေကာင္း  မေလးမစားျပဳလုပ္ခြင့္ မရိွေၾကာင္း ဆိုလိုထားပါသည္။ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးအဖို႔ ဘာသာေရးဆိုင္ရာယံုၾကည္ခ်က္ဟူသည္ မိမိ၏ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္မွ ထြက္ေပၚလာရေပမည္။ သာသနာေရးရာမ်ားတြင္လည္း မလြန္႔သာ မလူးသာေအာင္ အတင္းအၾကပ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ဳိး အသံုးမျပဳရန္ ဖန္ဆင္းေတာ္ရွင္ျမတ္ကလည္း အမိန္႔ေပးထားၿပီးျဖစ္၏။

    သာသနာ့လမ္းစဥ္၌ အတင္းအၾကပ္(စနစ္)ဟူသည္မရိွ၊ သစၥာတရား(လမ္းစဥ္မွန္)သည္ မိစာၦတရား(လမ္းစဥ္မွား)မွ ထင္ရွားၿပီးျဖစ္ေခ်သည္။
        က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၊ က႑စဥ္(၂) အလ္ ဗကရဟ္၊ ပါဒစဥ္(၂၅၆) – (၂း၂၅၆)

ဤသည္မွာ သာသနာကိုင္းရႈိင္းသူတစ္ဦး၏ အသိတရားပင္ ျဖစ္၏။ တစ္ပါးသူတုိ႔အေပၚ အဓမၼသတ္မွတ္လိုက္နာေစရမည္ မဟုတ္။ ကမာၻေျမေပၚတြင္ ထိုအခ်က္က စာရိတၱစြမ္းအင္ကို တည္ေဆာက္ေပး၏။ ဤသည္ကား တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ခ,ေညာင္းပါေစသား)၏ ဘ၀ႏွင့္ဓေလ့မ်ား၌ အလြန္ထင္ရွားေသာ စည္းမ်ဥ္းတစ္ရပ္အျဖစ္ ေတြ႕ၾကရပါမည္။ သို႔သာမက ယင္းအခ်က္သည္ လူမ်ဳိး၊ အယူ၀ါဒ၊ ယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစံုရိွေသာ မဒီနဟ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ အတူ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒလည္း ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ ၎က ဘာသာျခား လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအားလံုး၏ လြတ္လပ္စြာ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ခြင့္ကို အာမခံခ်က္ေပးထား၏။ ဤအခ်က္က က်မ္းဂန္အား နေမာ္နမဲ့ဖတ္ရႈသူအေပါင္း၏ ႏွလံုးသားကို လင္း၀င္းသြားေစေသာ ကုရ္အာန္႔၀ိဥာဥ္၊ သေဘာထားႀကီးမႈႏွင့္ နားလည္မႈဆိုင္ရာ အႏွစ္သာရတစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့၏။ လူသားတို႔အား လူမ်ဳိးအသြယ္သြယ္အျဖစ္ ဖန္ဆင္းျခင္းမွာ အခ်င္းခ်င္းမွတ္မိသိရိွရန္၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စာနာနားလည္ဆက္ဆံတတ္ေစရန္ျဖစ္ေၾကာင္း အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ မိန္႔ေတာ္မူထားေပသည္။

    အို – လူသားအေပါင္းတို႔ ! ငါအသွ်င္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အား အမ်ဳိးသားတစ္ဦးႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးမွ (စတင္)ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ထို႔ျပင္ ငါအသွ်င္ျမတ္သည္ အသင္တို႔ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး (မုန္းတီးခြဲျခားဆက္ဆံေစရန္ မဟုတ္မူဘဲ) သိျမင္မွတ္မိေစအ့ံေသာငွာ လူမ်ဳိးစု/မ်ဳိးႏြယ္မ်ားအျဖစ္ ဖန္တီးေတာ္မူခဲ့၏။ ဧကန္စင္စစ္ အသွ်င္ျမတ္၏ထံေတာ္ပါးတြင္ အသင္တို႔အနက္ အျမတ္ဆံုးေသာသူမွာ အသင္တို႔အနက္မွ (အသွ်င့္ေပၚထားရိွသည့္ အေၾကာက္တရားျဖင့္) အေျဖာင့္မတ္ဆံုးသူသာ ျဖစ္သည္။ မုခ်မလြဲ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္သည္ အၾကြင္းမဲ့သိျမင္ေတာ္မူေသာ၊ ၾကားသိေတာ္မူေသာ အသွ်င္သခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။
         က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၊ က႑စဥ္(၄၉) အလ္ ဟုဂ်ဳရသ္၊ ပါဒစဥ္(၁၃) – (၄၉း၁၃)

အထက္ပါဒေတာ္မွ အခ်က္တစ္ရပ္အား အထူးျပဳေဖာ္ညႊန္းထားပါသည္။ အစၥလာမ္၌ သေဘာထားေသးသိမ္မႈ၊ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း အတၱစြဲအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အသားအေရာင္၊ လူမ်ဳိး၊ ႏိုင္ငံသားႏွင့္ အလားတူအေတြးအျမင္မ်ဳိးေပၚ အေျခခံထားေသာ ဘ၀င္ရူးမာန္ေထာင္ပလႊားမႈ အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း ေနရာမရိွေခ်။ အစၥလာမ္၏ သေဘာထားႀကီးျမင့္မႈအေပါင္း ပါ၀င္ေနသည့္ ဤအခ်က္က ဘ၀အေရးအရာအားလံုးႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ့္အေရးအရာအားလံုးအေပၚ သက္ေရာက္လ်က္ရိွသည္။

ေရွးက်မ္းရပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ ရည္ညႊန္းထားေသာ ဂ်ဴးႏွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔အား ခိုင္မာသည့္ ဘာသာေရးလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအျဖစ္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔က လက္ခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္က်ဴးထားေပသည္။

ထို႔ျပင္ အသင္တို႔သည္ ေရွးက်မ္းရသူမ်ားကို (ယံုၾကည္မႈအကြဲအလြဲကိစၥမ်ားတြင္ ျငင္းခံုျခင္းထက္) ေကာင္းမြန္(သိမ္ေမြ႕)သည့္နည္းလမ္းျဖင့္သာ အျပန္အလွန္ေျပာဆိုေလာ့။ သို႔ရာတြင္ ထိုသူတို႔အနက္မွ မတရားသူမ်ားကိုမူ (ျပတ္သားစြာ ဆက္ဆံပါေလ)။ …..
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၊ က႑စဥ္(၂၉) အလ္ အန္႔ကဘူးသ္၊ ပါဒစဥ္(၄၆) – (၂၉း၄၆)

မြတ္စ္လင္မ္တို႔အေနႏွင့္ မိမိတို႔အခ်င္းခ်င္းအၾကားတြင္ျဖစ္ေစ၊ အျခားသူမ်ားႏွင့္ျဖစ္ေစ အေခ်အတင္အျငင္းပြားျခင္း၊ အမ်က္ေဒါသ (၀ါ) အဆိုးျမင္ခံစားခ်က္မ်ားမွ တတ္စြမ္းသမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရန္ ဤပါဒေတာ္မွ သြန္သင္ထားပါသည္။

သမိုင္းေျခရာ
—————
More in Common Than You Think : Bridge Between Islam and Christianity စာအုပ္တြင္ စာေရးသူ ေဒါက္တာ ၀ီလ်ံေဘကာ Dr. William Baker က မြတ္စ္လင္မ္တို႔သည္ တိုရာက်မ္းႏွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္းမ်ားအား ဖန္ဆင္းရွင္၏ဗ်ာဒိတ္အသိေပးခ်က္မ်ားအျဖစ္ အျမင္ထားရိွပံု၊ ဂ်ဴးႏွင့္ ဂ်ဴးအယူ၀ါဒအေပၚ အစၥလာမ္မွ ပစ္မွတ္ထားျခင္း မရိွပံုကို ရွင္းလင္းတင္ျပထားသည္။

အုမိုင္ယဒ္မင္းဆက္ လက္ထက္ စပိန္ႏိုင္ငံတြင္လည္းေကာင္း၊ အဘၻာစစ္ ခလီဖာမ်ား လက္ထက္ ဘဂၢဒက္တြင္လည္းေကာင္း ခရစ္ယာန္ႏွင့္ဂ်ဴးတို႔သည္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားႏွင့္ လက္ရည္တစ္ျပင္တည္း ေက်ာင္းႏွင့္ တကၠသိုလ္မ်ား တက္ခြင့္ရခဲ့ၾကသည္။ သို႔သာမက အေဆာင္လခ၊ ေက်ာင္းလခမ်ားကိုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ စားရိတ္ျဖင့္ တန္းတူညီမွ် အကုန္က်ခံေပးခဲ့သည္။ စပိန္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ မူးရ္တို႔ ႏိုင္ငံျပင္ပသို႔ ေမာင္းထုတ္ခံရေသာအခါ က်ဴးေက်ာ္အုပ္ခ်ဳပ္သူ ခရစ္ယာန္မ်ားက ဂ်ဴးတို႔အေပၚ ျပင္းထန္စြာ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းၾကသည္။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာျဖင့္ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ခဲ့သူမ်ားအနက္ အခ်ဳိ႕မွာ ေမာ္ရိုကိုသို႔လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕သည္ တူရကီအင္ပါယာသုိ႔လည္းေကာင္း ရာႏွင့္ခ်ီ၍ ေရာက္ရိွခဲ့ၾက၏။

ထိုေဒသမ်ား၀ယ္ သူတို႔၏မ်ဳိးဆက္မ်ားသည္ သီးျခားလူ႔အဖြဲ႕ အစည္းအသြင္ျဖင့္ ေနထိုင္လ်က္ရွိၿပီး၊ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း အၾကား ေရွးေဟာင္း စပိန္စကားကို ေျပာဆိုၾက ဆဲျဖစ္သည္။ မတရားအုပ္ခ်ဳပ္မႈမွ အလြတ္ ရုန္းထြက္လာေသာ ထိုသူအားလံုး အတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ ခုိကိုးရာသည္ကား မြတ္စ္လင္မ္ အင္ပါယာ တစ္ခုတည္းသာ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ စာေပေခတ္ျဖစ္ေသာ (၁၈)ရာစုႏွစ္အထိ အေနာက္တိုင္း ခရစ္ယာန္တို႔သည္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔၏ ယံုၾကည္မႈမ်ားကို မသိရိွခဲ့၊ သိရိွဖို႔လည္း အေရးမစိုက္ခဲ့ေပ။ သို႔သာမကေသး အေရွ႕တိုင္း ခရစ္ယာန္တို႔၏အျမင္ကိုလည္း အေရးတယူျဖင့္ သိနားလည္ေအာင္ မႀကိဳးစားခဲ့ၾက။ ခရစ္ယာန္ေက်ာင္းေတာ္ ၀ါဒမွာ ႏွစ္ျခမ္းကြဲခဲ့ရသည္။ အဆံုးသတ္တြင္ေတာ့ မိမိတို႔၏ကိုယ္ပိုင္ သာသနာ့ပံုဟန္ကို က်င့္သံုးခြင့္ျပဳၿပီး ကြဲျပားမႈကို လက္ခံေပးခဲ့ၾကသည့္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ႏွစ္သက္လိုလားသူ ခရစ္ယာန္မ်ားမွာ ရိုမန္ကက္သလစ္၀ါဒသို႔ လံုးလံုးလ်ားလ်ား အဓမၼသြတ္သြင္းခံလိုက္ရသည္။

အကယ္၍သာ ထိုအခါကာလမ်ား၌ ခရစ္ယာန္အယူ၀ါဒအား မြတ္စ္လင္မ္တို႔မွ နားလည္သလို ဥေရာပသားတို႔ အစၥလာမ္အေၾကာင္း မ်ားမ်ားစားစား သိရိွခဲ့ပါလွ်င္ အက်ည္းတန္လွစြာေသာ ခရူးဆိတ္စစ္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ ၎တို႔သည္ အယူအဆအမွားအယြင္းေပၚ အၾကြင္းမဲ့ အေျခခံ ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္း ဂစ္ဘင္က ရွင္းျပထား၏။

တမန္ေတာ္၏ ဗဟု၀ါဒအေျခတည္ ဖြဲ႕စည္းပံုဥပေဒ
——————————————————-
သာသနာအသစ္တစ္ရပ္ထူေထာင္ရန္ ကုရ္အာန္က်မ္းက မည္သည့္အခါမွ် မေၾကြးေၾကာ္ခဲ့။ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္သည္ တမန္ေတာ္အားလံုးအနက္ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္ ထံေတာ္မွ အဆံုးသတ္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို သယ္ေဆာင္ပို႔ခ်သူ၊ ကနဦးေရွးက်မ္းဂန္မ်ား၏ သစၥာတရားတို႔ကို အတည္ျပဳျခင္းဟုသာ တစိုက္မတ္မတ္ ေဖာ္ညႊန္းလ်က္ရိွ၏၏။ ဤသို႔ အလ်ဥ္မျပတ္ ေရွ႕ဆက္သယ္ေဆာင္လာမႈက အျခားဘာသာ၀င္မ်ားအေပၚ တမန္ေတာ္၏ ဂါရ၀တရားကို ရွင္းလင္းစြာ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ၿငိမ္းခ်မ္းေမတၱာ သက္ေရာက္ေစသား)၏ တာ၀န္မွာ ႏူးဟ္(Noah)၊ အစ္ဗ္ရာဟီမ္(Abraham)၊ မူဆာ(Moses)၊ ဒါ၀ူးဒ္(David) ႏွင့္ အီစာ(Jesus)တို႔၏ သာသနာ့လမ္းစဥ္ အစစ္အမွန္အား ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းေဖာ္ေဆာင္ရန္ ျဖစ္၏။ ေပၚထြန္းခဲ့ၿပီးေသာ ဘာသာတရားမ်ားအေပၚ အစၥလာမ္၏ ရႈေထာင့္ကို ေအာက္ပါ ကုရ္အာန္႔ပါဒေတာ္မ်ားက ပိုမို ရွင္းလင္းသြားေစေပမည္။

အသွ်င္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အတြက္ အၾကင္သာသနာေတာ္ကိုပင္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုသာသနာေတာ္ပကိုပင္ လုိက္နာရန္ အသွ်င္ျမတ္က (တမန္ေတာ္)ႏူးဟ္ ကို အမိန္႔ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ငါအသွ်င္ျမတ္သည္ ထိုသာသာနာေတာ္ကိုပင္ အသင္(မုဟမၼဒ္)ထံသို႔ ထုန္ျပန္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ငါအသွ်င္ျမတ္သည္ ထိုသာသနာကိုသာ လိုက္နာရန္ (တမန္ေတာ္)အစ္ဗရာဟီမ္၊ (တမန္ေတာ္)မူစာႏွင့္ (တမန္ေတာ္)အီစာတို႔အားလည္း အမိန္႔ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။
                      က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၊ က႑စဥ္(၄၂) အရွ္ ယွဴးရာ၊ ပါဒစဥ္(၁၃) – (၄၂း၁၃)

    သို႔ျဖစ္ေလရာ အသင္သည္ ဖိတ္ေခၚလ်က္ရိွေနပါေလ။ အသင့္အား ပညတ္သည့္အတိုင္း ၿမဲၿမံစြာ ရပ္တည္ပါေလ။ ၎တို႔၏ အခ်ည္းနွီးအလိုဆႏၵမ်ားကို မလိုက္နာေလႏွင့္။ သို႔ရာတြင္ ဤသို႔ေျပာေလာ့။ “ငါသည္ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္ ပို႔လႊတ္ေပးေတာ္မူေသာ က်မ္းဂန္မွန္သမွ် သက္၀င္ယံုၾကည္ပါ၏။ ငါသည္ အသင္တို႔အၾကားတြင္ သမာသမတ္က်စြာ စီရင္ေဆာင္ရြက္ရန္ အမိန္႔ေပးျခင္းခံရ၏။ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္သည္ ငါတို႔၏ဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္သလို အသင္တို႔၏ ဖန္ဆင္းရွင္လည္း ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ငါတို႔၏လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ငါတို႔အတြက္ျဖစ္ၿပီး၊ အသင္တို႔၏လုပ္ရပ္မ်ားသည္ အသင္တို႔အတြက္ျဖစ္သည္။ ငါတို႔ႏွင့္အသင္တို႔ အၾကား၀ယ္ ၿပိဳင္ဆိုင္ျငင္းခံုစရာ ဘာမွ်မရိွေခ်။ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္သည္ ငါတို႔အားလံုးကို စုရံုးလ်က္ ထိုအသွ်င္ထံပါးသို႔ (အဆံုးသတ္တြင္) ေဆာင္ယူျခင္းကို ခံၾကရေပအံ့”။
               က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၊ က႑စဥ္(၄၂) အရွ္ ယွဴးရာ၊ ပါဒစဥ္(၁၅) – (၄၂း၁၅)

ယင္းပါဒေတာ္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ျဖစ္စဥ္မွာ ခရစ္သကၠရာဇ္ (၆၂၂)ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ မကၠဟ္ၿမိဳ႕တြင္ (၁၃)ႏွစ္တိုင္တိုင္ အစၥလာမ့္ အဆံုးအမမ်ားကုိ ေဟာၾကား သြန္သင္ၿပီးေနာက္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မဒီနဟ္ၿမိဳ႕သို႔ ၾကြေတာ္မူသည္။ ထိုေနရာ၀ယ္ မ်ားစြာေသာသူတို႔သည္ မိမိအား လက္ခံႀကိဳဆိုျခင္း၊ မိမိ၏ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မိမိအားကူညီရန္ အသင့္ရိွေနျခင္းအား ေတြ႕ရ၏။ ထိုစဥ္က မဒီနဟ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ၎၀န္းက်င္ေဒသ၌ အာရဗ္မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားႏွင့္ ဂ်ဴးအႏြယ္မ်ား အမ်ားအျပား အေျခစိုက္ေနထိုင္လ်က္ရိွသည္။ ထို႔အျပင္ လူမ်ဳိးအသီးသီးႏွင့္ ေရာမ၊ ပါးရွင္း၊ အီသီယိုးပီးယားဇာတိသားတို႔လည္း မဒီနဟ္တြင္ ရိွေနခဲ့ၾကသည္။

လူမ်ဳိး၊ အယူ၀ါဒကြဲျပားစံုလင္သည့္ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံရိွ ဤလူ႔အဖြဲ႕အစည္းႀကီး၏ အနာဂတ္ ေရရွည္ေကာင္းက်ဳိးအလို႔ငွာ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္သည္ ဗဟု၀ါဒအေျခတည္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံစည္းမ်ဥ္းတစ္ရပ္ကို ေရးဆြဲခဲ့သည္။ ဆက္လက္၍ ယင္းဥပေဒအရ လူထုအားလံုးအတြက္ တန္းတူအခြင့္အေရးႏွင့္ ၀တၱရားမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ဘာသာေရး ေဟာေျပာက်င့္သံုးမႈဆိုင္ရာႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ လြတ္လပ္မႈကိုလည္းေကာင္း ခ်မွတ္သည္။ သုိ႔သာမက မိမိတို႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္းလံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ အႏၱရာယ္မွန္သမွ်မွ ကာကြယ္ရန္ ဂ်ဴးဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ား ႏွစ္ဖက္စလံုး၌ တန္းတူအခြင့္အေရးႏွင့္ တာ၀န္၀တၱရားမ်ား ရိွေၾကာင္း၊ အျပန္အလွန္နားလည္မႈႏွင့္တစ္ကြ တရားမွ်တစြာဆက္ဆံၾကရမည့္အေၾကာင္း ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထား၏။ အဆိုပါ ေၾကျငာစာတမ္းမွ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ားအနက္ အစိပ္အပိုင္းတစ္ရပ္ေလးအား ရႈပါေလ။

ေအာင္းဖ္ မ်ဳိးႏြယ္စု၀င္ ဂ်ဴးတို႔သည္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔ႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံတည္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဂ်ဴးတို႔ထံ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာတရား ရိွသလို မြတ္စ္လင္မ္တို႔ထံလည္း သက္ဆိုင္ရာဘာသာတရား ရိွေနၾကသည္။ မိမိတို႔အခ်င္းခ်င္းေပၚျဖစ္ေစ တစ္ပါးသူတို႔အေပၚျဖစ္ေစ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူမ်ား၊ မတရားသူမ်ားမွအပ ၎တို႔၏ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ေနာက္လိုက္မ်ားကို အကာအကြယ္ေပးၾကရမည္။ အလားတူစြာပင္ အန္ နဂ်္ဂ်ားရ္၊ အလ္ ဟာရိဆ္၊ စအီဒဟ္၊ ဂ်ဳရွမ္၊ အလ္ေအာင္းစ္၊ ဆအ္လဘဟ္၊ ဂ်ဖ္နဟ္ မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား၊ ဆအ္လဘဟ္ႏွင့္ အလ္ ယႈအိုင္းဘဟ္၏ မိသားစု၀င္မ်ားမွ ဂ်ဴးတို႔သည္လည္း ဤဥပေဒေအာက္တြင္ အက်ဳံး၀င္သည္။ ေကာင္းရာျပဳ က်င့္ျခင္းသည္ ျပစ္မႈမ်ားအား ကာကြယ္မႈတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ မိမိ၏လုပ္ရပ္သည္ မိမိအေပၚ၌သာ တာ၀န္ရိွ၏။ ဤစည္းမ်ဥ္းသည္ မည္သည့္ မတရားသူ (၀ါ) ဒုစရိုက္သားအတြက္မွ် အကာအကြယ္ေပးရန္ မျဖစ္ေစရ။ မတရားမႈ သို႔မဟုတ္ ျပစ္မႈဒုစရိုက္ က်ဴးလြန္သူမဟုတ္ေလလွ်င္ (ျပည္ပရန္အား ကာကြယ္ရင္ဆိုင္ရန္) စစ္ထြက္တိုက္သူျဖစ္ေစ၊ ေနအိမ္တြင္း ခ်န္ရစ္သူျဖစ္ေစ ၿမိဳ႕တြင္း၌ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈ ရိွေစရမည္။ ဤစည္းမ်ဥ္းစာတမ္းအား ေလးစားလိုက္နာသူတိုင္းကို လည္းေကာင္း၊ အသွ်င္ျမတ္အေပၚ အေၾကာက္တရားရိွသူတိုင္းကိုလည္းေကာင္း၊ အသွ်င့္ေစတမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ကိုလည္းေကာင္း အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူပါေစ။                     (အိဘ္ႏု ဟိရွာမ္)

မဒီနဟ္ ဖြဲ႕စည္းပံုစည္းမ်ဥ္းသည္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းေတာ္မူသည့္ ဂႏၳ၀င္စာခ်ဳပ္စာတမ္းတစ္ရပ္ျဖစ္သည့္အျပင္ မတူကြဲျပားေသာလူ႔အဖြဲ႕အစည္းတို႔ စုေပါင္းေနထုိင္ေသာနယ္ေျမ၏ ဥပေဒသႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။

** မွတ္ခ်က္ ** ထိုစဥ္ကာလ မဒီနဟ္ၿမိဳ႕တြင္ (လူအင္အားထက္) ၾသဇာအင္အား အႀကီးမားဆံုး အယူ၀ါဒဆိုင္ရာအုပ္စုမွာ ဂ်ဴး ႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ခရစ္ယာန္၊ နတ္ဘုရားကိုးကြယ္သူ၊ ဘာသာမဲ့ စသည္မ်ား အတန္အသင့္ရိွေနၾကေသာ္လည္း ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈ မႀကီးမားခဲ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ဴးႏွင့္မြတ္စ္လင္မ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတို႔ျဖင့္ အဓိက ဦးတည္ေဖာ္ညႊန္းထားေၾကာင္း သိရေပမည္။ (ဘာသာျပန္ဆိုသူ)

လူသား၀ါဒ
————
မဒီနဟ္တြင္ ဥပေဒျပဳျပ႒ာန္းျခင္းအား ေက်ာ္လြန္ၿပီးၾကည့္ရႈလိုက္ေသာ္ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ၿငိမ္းခ်မ္းမဂၤလာသက္ေရာက္ေစသား)သည္ မိမိ၏ေန႔တစ္ဓူ၀ ဘ၀အတြင္း မိမိတို႔ႏွင့္ မတူကြဲျပားသူမ်ားအေပၚ ယွဥ္တြဲေနထိုင္မႈကိုလက္ခံျခင္းႏွင့္ ေလးစားျခင္းစိတ္ဓာတ္ကိုလည္း လက္ေတြ႕က်င့္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ဂ်ဴးျဖစ္ေစ၊ မြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္ေစ နာမက်န္းသူမ်ားထံ သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုေလ့ရိွသည္။ တစ္ခါေသာ္ မိမိ၏ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္တြင္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးတစ္ဦး၏ စ်ာပနသယ္ေဆာင္သြားရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ သူေသအေပၚ ေလးစားသမႈကို ျပသသည့္အေနျဖင့္ မတ္တပ္ရပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ “ သူေသ ဂ်ဴးတစ္ဦးအတြက္ အဘယ္ေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္မွ မတ္တပ္ရပ္ေတာ္မူပါသနည္း ” ဟု ေမးျမန္းသည္၌ တမန္ေတာ္ျမတ္က “ သူသည္လည္း လူသားတစ္ဦး မဟုတ္ေပသေလာ ” ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
(အလ္ ဗုခါရီက်မ္း)

မြတ္စ္လင္မ္တို႔အေပၚ ဦးတည္ၿပီး လူမ်ဳိးေရးတံဆိပ္ကပ္ျခင္း ႏွင့္ ပစ္မွတ္ထားသတ္ျဖတ္ျခင္း ျပဳလုပ္ေနေသာ ေခတ္သမယ၌ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ၿငိမ္းခ်မ္းမဂၤလာ သက္ေရာက္ေစသား)၏ သေဘာထားမ်ားက လက္ေတြ႕က်သည့္ (အစၥလာမ့္) ဘ၀ပံုဟန္အား အတင့္တယ္ဆံုး ေဖာ္က်ဴးေနပါသတည္း။

xxxxxxxxxxxx

(က်မ္းကိုး)
၁။ “The Prophet of Islam and the Jews: Basis of Conduct, Acceptance, Respect and Cooperation” ( March 26, 2006 ) By : Burhan, Fysal
၂။ “Madras Lectures on Islam” ( 1927 ) By : Pickthall, Marmaduke Muhammad

စာေရးသူ Shahul Hameed သည္ Reading Islam ၀က္ဘ္ဆိုဒ္၏ အတိုင္ပင္ခံတစ္ဦး၊ အိႏိၵယႏိုင္ငံ ကာလကတၱားမွ Kerala Islamic Mission ၏ ဥကၠဌ ျဖစ္သည္။ ဘာသာတရားဆိုင္ရာ ႏိႈင္းယွဥ္သံုးသပ္ခ်က္မ်ား၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏အခန္းက႑၊ သိပၸံႏွင့္လူ႔တန္ဖိုး စာအုပ္မ်ားကို ေရးသားခဲ့သည္။ သူ၏ Islam and Other Religions ေရးသားခ်က္အား “ဂ်ဴလိုင္ရဲရင့္” မွ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆိုေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။

Leave a Reply