5 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
6 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
6 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
6 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
6 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
6 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
6 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
6 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဇန္နဝါရီ ၂၀၁၅
ဧရာဝတီမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

610x346xataque_terrorista_charlie_hebdo.jpg.pagespeed.ic.7JJeTZgJI3

တမန္ေတာ္မိုဟာမက္က လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း တေထာင့္ငါးရာေလာက္ကတည္းက မရွိေတာ့တာပါ။ ေယ႐ႈ ခရစ္လည္း လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင္ကတည္းက မရွိေတာ့ပါ။ အလားတူပဲ ဗုဒၶလည္း ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ေလာက္ကတည္းက ပရိနိဗၺာန္္စံ၀င္သြားပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ ယေန ့ေခတ္လူေတြဟာ တျခားသူေတြ အထြဋ္အျမတ္ထား ယံုၾကည္တဲ့ လြန္ေလျပီးေသာ ဘုရားေတြ တမာန္ေတာ္ေတြကို ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားျပီး အရသာခံေနတာဟာ တကယ္ေတာ့ ရူးေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးပဲျဖစ္တယ္လို ့ထင္ပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ ယေန ့ေခတ္ ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြမွာ အဲလိုမ်ိဳး ေရးတဲ့စာေတြ ဖိုတိုေရွာ ့ေတြနဲ ့ျဖတ္ညွပ္ကပ္လုပ္ ထားတဲ့ ဘုရား၊ တမာန္ေတာ္အစရွိတဲ့ ဘာသာေရး အထြဋ္အျမတ္ေတြကို ေန ့စဥ္ႏွင့္အမွ် ေစာ္ကားေနတာဟာ ဘယ္ဘာသာေရးဆုိင္ရာ က်င့္၀တ္နဲ ့မွ မညီညြတ္ပါဘူး။ ဒီလို အမုန္းတရားပို ့စ္ေတြ တင္တဲ့လူေတြရဲ ့ေနာက္ကြယ္မွာ ၾကီးမားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ရွိေနတာကို သတိျပဳဖို ့လိုပါတယ္။ လူသားတေယာက္အေနႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ လူအခ်ိဳ ့ကိုမုန္းျခင္းမွာ သဘာ၀က်ေပမယ့္လို ့လူ ့အဖြဲ ့အစည္း တခုက မတူကြဲျပားေသာ တျခားလူ ့အဖြဲ ့အစည္းတခုကို မုန္းတီးေစျခင္းက လက္ခံလုိလားအပ္စရာ မဟုတ္ပါ။

လူတိုင္းဟာ လြတ္လြပ္စြာ ကိုးကြယ္ပိုင္ခြင့္ရွိသလို လြတ္လပ္စြာ မကိုးကြယ္ပိုင္ခြင့္လည္း ရွိပါတယ္။ ကိုးကြယ္သူဟာ ဘာသာမဲ့သူကို ဒိဌိလို ့ေျပာတာလည္း တကယ္ေတာ့ သဘာ၀မက်သလို ဘာသာမဲ့မ်ားဟာလည္း သူတို ့မယံုၾကည္တဲ့ တျခား ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာေရး အထြဋ္အျမတ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားတာဟာလည္း လက္မခံသင့္တဲ့ အယူအဆပါ။

ခ်ာလီဟဘ္ဒိုမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ အၾကမ္းဖက္ေတြဟာ အဲဒီမွာ အေျခခံပါတယ္။ တမန္ေတာ္ကို သေရာ္ထားတဲ့ ကာတြန္းေတြ မလုပ္ဖို ့အၾကိမ္ၾကိမ္ သတိေပးခဲ့ေပမယ့္ ဆက္လုပ္တဲ့အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အမွန္ေတာ့ ဒီလိုသတင္းစာမ်ိဳး မရွိသင့္ဘူးလို ့ထင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ လူမ်ိဳးေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ ့မတူတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကို သေရာ္ျခင္းဟာ က်ေနာ္တုိ ့ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းအတြက္ အခ်င္းခ်င္းမုန္းတီးမွဳနဲ ့ အဆိုးေက်ာ့ သံသရာက ရုန္းထြက္ႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။

ဥေရာပေခါင္းေဆာင္ေတြ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ဆက္ျပီး လူထုနဲ ့အတူ အၾကမ္းဖက္၀ါဒကို ဆန္ ့က်င္ေၾကာင္း ေတြ ့လိုက္ရတဲ့အခါ စာသင္ေက်ာင္းက ကေလးေတြကို ေသနတ္နဲ ့ ၀င္ပစ္တဲ့ အေမရိကန္ လူျဖဴ  ခရစ္ယာန္ ေတြအတြက္ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား လက္ခ်င္းခ်ိတ္ဆက္ျပီး ကန္ ့ကြက္ဖို ့ပ်က္ကြက္ခဲ့တာလည္း သတိထားမိပါတယ္။

ေရနံအတြက္ တိုက္ရတဲ့စစ္ပြဲေတြအတြက္ ျပည္သူမ်ားစြာေသေၾကရတဲ့ အေရွ့အလယ္ပိုင္းက လုပ္ရပ္အတြက္ ဥေရာပေခါင္းေဆာင္ေတြ လက္ခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္ဖို ့ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ပါတယ္။ တဖက္မွာလည္း အစၥလာန္မစ္နဲ ့ အစြန္းေရာက္ဆိုတဲ့စကားလံုးကို ခြဲျခားပစ္ဖို  ့ဥေရာပ သမဂၢမွာ ဒစ္ပလိုေမစီနည္း အရ ၾကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။

အၾကမ္းဖက္မွဳဆိုတာကို ဘာသာတခုခု သို ့မဟုတ္ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပံုခ် ေဖာ္ျပတတ္တဲ့ က်င့္၀တ္မညီတဲ့ မီဒီယာေတြရဲ ့ဘက္လုိက္မွဳနဲ ့ မျမင္ရတဲ့လက္ေတြကိုလည္း သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥေရာပေခါင္း ေဆာင္ေတြ ေမ့ေလ်ာ့ေနတာက အမုန္းတရားမ်ားကို ျဖန္ ့ျဖဴးေပးတဲ့ ဘာသာမ်ား အားလံုးကို ေစာ္ကားေနတဲ့ ခ်ာလီဟဘ္ဒို လုိသတင္းစာမ်ိဳးကို freedom of expression ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ဆက္လက္ခြင့္ျပဳေနျခင္းပါပဲ။

အခုလည္း Charlie Hebdo သတင္းစာတိုက္ ျပန္ဖြင့္ျပီး အရင္လိုမ်ိဳး ကာတြန္းေတြ သေရာ္စာေတြကို ဆက္လက္ထုတ္ေ၀ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ့ေတာ့ ေနာက္တၾကိမ္ အခုလိုမ်ိဳး တိုက္ခိုက္ခံရရင္ေတာ့ သိပ္ျပီး အံၾသမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။

ဒီေနရာမွာ တခု သတိျပဳေစခ်င္တာက အၾကမ္းဖက္မွဳဆိုတာဟာ ဘာသာေရးတခုတည္းကို အေျခခံတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူမ်ိဳးေရး၊ စီးပြားေရးနဲ ့လူမွဳေရး စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း အေျခခံႏိုင္ပါတယ္။ ေခ်ခ်င္ညာ ခြဲထြက္ေရးသမားေတြ ၀င္စီးတဲ့ ေမာ္စကိုက ဇာတ္ရံု၊ တမီးက်ား သူပုန္ေတြဗံုးခြဲတဲ့ ကိုလံဘုိ၊ တရုတ္ႏိုင္ငံ ဇင္းက်န္းျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အၾကမ္းဖက္မွဳ စတဲ့ မ်ားစြာေသာ အၾကမ္းဖက္မွဳေတြဟာ တခုနဲ ့တခု မတူညီတဲ့ေနာက္ခံေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

တခ်ိဳ ့ကိစၥေတြမွာေတာ ့အၾကမ္းဖက္မွဳဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ အာဏာရွိသူေတြက သူေတြက တဖက္သက္ တံဆိပ္ကပ္ျခင္းပါ။ တိဗက္ျပည္ လာဆာမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ တိဗက္လြတ္ေျမာက္ေရး ခုခံမွဳေတြအတြက္ တိဗက္ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ အၾကမ္းဖက္သူမ်ားအျဖစ္ တရုတ္အစုိးရက ေဖာ္ျပခဲ့မႈလိုမ်ိဳးကို ဥပမာျပႏိုင္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို ့ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းရဲ ့ ေနရာတိုင္းမွာ(Marginalized people) ခြဲျခားဆက္ဆံခံရတဲ့ လူနည္းစုေတြရဲ ့ခံစားခ်က္မ်ိဳး၊ နာက်ဥ္းခ်က္မ်ိဳးေတြဟာ အခ်ိန္မေရြး ေဒါသအျဖစ္ကို ေရာက္လြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးၾကီးတမ်ိဳး၊ အုပ္စုၾကီးတစုက အျခားအုပ္စုငယ္တစုကို ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းမ်ိဳးနဲ ့ ႏိုင္လို ့ရလို ့ႏိုင္ထားခဲ့ရင္ အဲဒီလူအဖြဲ ့အစည္းဟာ အၾကမ္းဖက္မွဳေတြနဲ ့ ဆက္ႏြယ္ျပီး မတည္မျငိမ္ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသားလူနည္းစုေတြဖက္က ဗမာလူမ်ိဳးကို အမုန္းတရားၾကီးမွဳနဲ ့ သံသယၾကီးမွဳေတြဟာ ခြဲျခားဆက္ဆံမွဳနဲ ့ တန္းတူမညီမွ်မွဳဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရားက အေျခခံလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျငိမ္းခ်မ္းေရးတို ့သဟာဇာတျဖစ္ေရးတို ့ဘယ္ေလာက္ပဲ ေအာ္ေနေအာ္ေန၊ ညီညြတ္မွ်တတဲ့ လူ ့ေဘာင္တရပ္ကို တည္ေဆာက္ဖုိ ့ဆိုရင္ အနည္းဆံုးေတာ့ လူေတြမွာ တဦးနဲ ့တဦး ခြဲျခားဆက္ဆံတတ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ေလ်ာ့ခ်ပစ္ျပီး တန္းတူညီမွ်တဲ့ သမာသမတ္က်တဲ့ စိတ္ထားမ်ိဳးထားႏိုင္မွသာလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္မွာပါ။

လူတုိင္းအတြက္ ပညာေတြ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း တတ္လာႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို တေန ့တာ ၀င္ေငြလည္း ခ်က္ခ်င္း တုိးေပးလာႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တရားမွ်တမႈနဲ႕ ဉာဏ္ပညာ အေျချပဳတဲ့ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးရွိဖို ့ အေရးၾကီးပါတယ္။

အဲဒီဥပေဒေတြ ရွိလာျပန္ရင္လည္း လူတိုင္း အေျခခံစိတ္ထားေတြ ေကာင္းမြန္ေရးက လိုအပ္လာျပန္ပါတယ္။ “သူ ့ေနရာမွာ ငါသာဆို”ဆိုတဲ့ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ေလး က်ေနာ္တို ့အားလံုး စိတ္ထားၾကပါစို ့။

(ေအာင္ထြန္းသည္ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ရွိ လူထုပညာေရးဝန္ထမ္း တဦးျဖစ္သည္)

http://burma.irrawaddy.org/opinion/viewpoint/2015/01/20/70091.html

Leave a Reply