2 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
2 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
2 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
2 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
2 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
3 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
3 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
3 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
3 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
3 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဇူလုိင္ ၃၁ ၊ ၂၀၁၆
ညီညီလင္းေဇာ္ ေရးသည္။

ရွမ္းျပည္နယ္ပင္လံုုမွာ ပထမဆံုုးအႀကိမ္က်င္းပတဲ့ တိုုင္းရင္းသားလူငယ္မ်ားညီလာခံကေန အစၥလာမ္ဘာသာ ၀င္ႏွစ္ေယာက္ လွည့္ျပန္လာရတယ္။ တိုုင္းရင္းသားညီလာခံမွာ ဗမာေတာင္ တိုုင္းရင္းသားလိုု႔ခံယူ မယူဆိုုတာ မေသခ်ာတဲ့ ကာလ၊ ျမန္မာမြတ္စလင္ (သိုု႔) ဗမာမြတ္စလင္ဆိုုတာ တိုုင္းရင္းသားအုုပ္စုု လိုု႔ အသိအမွတ္ျပန္ျပဳမျပဳ ဘယ္ေနမွန္းမသိတဲ့ကာလ၊ ဒီႀကားထဲ မဘသရန္က တမ်ိဳးမလိုု႔ ကိုု္ယ္စားလွယ္ႏွစ္ေယာက္ လွည့္ျပန္လာခဲ့ရတယ္ဆိုုတာ မဆန္းပါဘူး။ က်ေနာ္သာ ဒီညီလာခံကိုု ဦးေဆာင္ေခါင္းခံျပီး လုုပ္ရမယ္ဆိုုရင္ ဗမာကိုုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ထဲ မြတ္စလင္ႏွစ္ေယာက္ ပါလာတာကိုု ေခါင္းခဲမိမွာအမွန္ပဲ။ အနည္းဆံုုးေတာ့ ဗမာကိုုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ကိုု ဗမာေတြကပဲ အရင္ ျပန္ေမးခြန္းထုုတ္ႀက၊ ျပီးရင္ တိုုင္းရင္းသားေတြဖက္လွည့္လာမွာမလိုု႔ပါပဲ။

ခုုလိုု ရွဳပ္ေထြးေနတဲ့ကာလမွာ မြတ္စလင္ကိုုယ္စားလွယ္ေတြ မပါရင္ အနည္းဆံုုး အသံေႀကာင့္ဖားေသမျဖစ္ရဘူး လိုု႔ယူဆလိုု႔ မပါလည္း ရွိေစေတာ့လိုု႔မွတ္မိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီညီလာခံကိုု ဦးေဆာင္းထိန္းေက်ာင္းေပးတဲ့ ပုုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့တက္ႀကြလွဳပ္ရွားသူ ခြန္ဂ်ာနဲ႔ တက္ႀကြလွဳပ္ရွားသူဆိုုသူေတြ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ ေရးထားတာေတြေတြ႔ျပီး အေတာ္ စိတ္ပ်က္မိတယ္။ ေႀကာင္ႀကာႀကာ ေရမငုုတ္ႏိုုင္ဘူး ဆိုုျပီး ေျပာေျပာေနႀကတဲ့ သူတိုု႔ကိုုယ္တိုုင္က ေရငုုတ္ေနတဲ့ ေႀကာင္ေတြမွန္းသိလိုုက္ရတယ္။ တျခားလူေတြဆိုုရင္ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုုပ္ျပီး ေျပာမေနေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခြန္ဂ်ာဆိုုတာ တက္ႀကြလွဳပ္ရွားသူေလာကမွာ အရာေရာက္တဲ့ Public figure ျဖစ္ေနတာရယ္၊ သူေရးသားပံုုေတြက မြတ္စလင္လိုု႔ ခံယူတဲ့ လူေတြကိုု ပုုရြက္ဆိတ္ကေလး ႏွံေကာင္ကေလး ေလာက္သာ သေဘာထားျပီး ေရးထားေျပာဆိုုခဲ့တာမလိုု႔ ခြန္ဂ်ာေျပာဆိုုခ်က္ကိုု  မြတ္စလင္ေတြရဲ႔ လူ႔ဂုုဏ္သိကၡာနဲ႔ ႏိုုင္ငံေရးသမိုုင္းမာနကိုု ကာကြယ္ေသာအားျဖင့္ တုုန္႔ျပန္တာျဖစ္တယ္။

ဒီေဆာင္းပါးေရးရျခင္းက ခြန္ဂ်ာကိုု ပုုဂၢိဳလ္ေရး ေျပာဆိုုဖိုု႔ မရည္ရြယ္ဘူးဆိုုတာ ထပ္ေျပာပါရေစ။

ပထမဆံုုုုးေမးခ်င္တာက

ခြန္ဂ်ာက ဗမာစစ္စစ္ သာလာပါ၊ ေသြးေႏွာေတာင္ ေခၚမလာနဲ႔ လိုု႔ဆိုုတယ္။ ေသြးေႏွာေတာင္ေခၚမလာနဲ႔လိုု႔ ဆံုုးျဖတ္ေပးရေအာင္ ခြန္ဂ်ာက သူ႔ကိုုယ္သူ ဘာမွတ္လိုု႔လဲ။ ႏိုုင္ငံေရး ဘ၀င္ျမင့္ျပီး ေအာင္ေျခလြတ္တာလား။ “ေခၚမလာနဲ႔” လိုု႔ဆိုုရေအာင္ မြတ္စလင္ေတြက ပုုရြက္ဆိတ္ကေလး ႏွံေကာင္ေလးအဆင့္ေလာက္ ႏိုုင္ငံေရး သမိုုင္းရွိျပီး သူမ်ားေခၚမွ သြားရလာရပါရမဲ့လူေတြလိုု႔ထင္လိုု႔လား။ ခြန္ဂ်ာေျပာေနႀက စကားလံုုးပဲ ျပန္သံုုးရရင္ မြတ္စလင္ေတြက (နားနဲ႔မနာ ဖ၀ါးနဲ႔နာပါ) ေဘာမ၊ ပတ္မ ေတြလိုု႔ ထင္လိုု႔လား။ ခြန္ဂ်ာသာ NGO ေလာက၊ Humanitarian ေလာက ကေန ႏိုုင္ငံေရး ထဲေရာက္လာတာပါ။ တိုုင္းရင္းသားျဖစ္လိုု႔၊ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္လိုု႔၊ အာရဲလွ်ာရဲေျပာရဲလိုု႔ လူေရွ႔သူေရွ႔ေရာက္ေနတာပါ။ ျမန္မာျပည္က မြတ္စလင္ေတြက နယ္ခ်ဲ ့ ဆန္႔က်င္ေရး မတိုုင္ခင္ကတည္းက ႏိုုင္ငံ အတြက္ မသူထူးျခားဦးေဆာင္ခဲ့သလိုု၊ စြန္႔လြတ္ခဲ့သူေတြရွိတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ႏိုုင္ငံေရးကိုု ထူးျခားတဲ့ ေျပာင္းလဲမွဳေတြျဖစ္ေစ ခဲ့တယ္။ Significant political contributions ေတြ လုုပ္ခဲ့တယ္။

လူငယ္ကိစၥလိုု႔ေျပာမယ္ဆိုုရင္ ပထမဆံုုးေက်ာင္းသား သပိတ္ကိုု ဦးေဆာင္ခဲ့တာ မြတ္စလင္။

အလုုပ္သမား ကိစၥေျပာမယ္ဆိုုရင္ ပထမဆံုုး အလုုပ္သမား သမဂၢကိုု ထူေထာင္ခဲ့တာ မြတ္စလင္။

ေက်ာင္းသားကိစၥေျပာမယ္ဆိုုရင္ ေရေပၚဆီေတြေလာက္ အဂၤလိပ္ေက်ာင္း တက္ခြင့္ရခ်ိန္ ဖုုန္လူးလူတန္းစားအတြက္ ပညာသင္ခြင့္ရေအာင္ ေက်ာင္းေထာင္ခဲ့တာ မြတ္စလင္။
တိုုင္းရင္းသား ကိစၥေျပာမယ္ဆိုုရင္ တိုုင္းရင္းသားေတြ အားကိုုးတႀကီးေျပာေျပာေနတဲ့ ပင္လံုုစာခ်ဳပ္ဆိုုတာ မြတ္စလင္ ဦးေဖခင္က ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ တိုုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြအႀကား မညွိႏုုိင္းေပးႏိုုင္ခဲ့ရင္ ျဖစ္မလာဘူးဆိုုတာရယ္၊ အခုု တိုုင္းရင္းသား ညီလာခံကလည္း ပင္လံုုမွာ ျဖစ္စရာအေႀကာင္းမရွိဘူးဆိုုတာ ခြန္ဂ်ာကိုုယ္တိုုင္ နားလည္ႏိုုင္ပါေစ။

ျမန္မာသမိုုင္းနဲ႔ ျမန္မာႏိုုင္ငံေရးမွာ သမိုုင္းအစဥ္အလာႀကီးတဲ့ မြတ္စလင္နဲ႔ ႏိုုင္ငံေရး သစၥာေဖာက္တဲ့ နာမည္မရွိခဲ့တဲ့ မြတ္စလင္ေတြကိုု ေခၚေတာင္မလာနဲ႔ ဆိုုတဲ့ မေလာက္ေလးမေလာက္စား စကား ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္မထြက္မိပါေစနဲ႔လိုု႔ သတိေပးပါရေစ။

ေနာက္တခုုက ဗမာ စစ္စစ္ ကိစၥ။ ဗမာဆိုုတာ ဘာမွန္း၊ ကခ်င္ဆိုုတာ ဘာမွန္း တိတိက်က် အဓိပၺါယ္ဖြင့္လိုု႔မရမွန္းသိသိနဲ႔ ဗမာစစ္စစ္သာ လာပါဆိုုတာ ဘာသေဘာလဲ။ ကခ်င္စစ္စစ္ျဖစ္မွ၊ ႏွစ္ျခင္းျဖစ္မွ လိုု႔ လုုပ္လိုု႔ ခြန္ဂ်ာတိုု႔ ကခ်င္ထဲမွာ ကြဲျပဲႀကတယ္မလား။

ဒီကိစၥနဲ႔စပ္ဆက္ရင္ ခြန္ဂ်ာက တိုုင္းရင္းသားဆိုုတာ ေသြးနဲ႔ဆိုုင္တယ္ လိုု႔လဲေရးေသးတယ္။ ကခ်င္ေတြက တရုုတ္၊ ရွမ္း၊ ဗမာနဲ႔ ေသြးမစပ္ဘူးလိုု႔ ဆိုုလိုုတာလား။ ကိုုယ္ေျပာတဲ့ စကား ကိုုယ္တာ၀န္ယူတယ္ဆိုုရင္ ပင္လံုုလာတဲ့ ကခ်င္တိုုင္းရင္းသား ကိုုယ္စားလွယ္ေတြကိုု ေသြးနဲ႔  DNA စစ္ႀကည့္ပါ။ ခြန္ဂ်ာေျပာေျပာေနတဲ့ responsibility, accountability ဆိုုကိုု ကိုုယ္တိုုင္ လက္ေတြ႔က်င့္သံုုးတဲ့အေနနဲ႔ စစ္ျပႀကည့္လိုုက္စမ္းပါ။

တိုုင္းရင္းသားက ေသြးကိစၥ၊ ႏိုုင္ငံသားကေတာ့ ဥပေဒ ကိစၥလိုု႔လဲဆိုုျပန္တယ္။ ျမန္မာႏိုုင္ငံသား ဥပေဒမွာ ႏိုုင္ငံသားျဖစ္ဖိုု႔ဆုုိရင္ တိုုင္းရင္းသားျဖစ္ဖိုု႔လိုုေနတဲ့ condition ႀကီးကိုု ခြန္ဂ်ာ နားမလည္တာလား။ မ်က္ႏွာလြဲ ခဲပစ္လုုပ္တာလား။

တခါ တိုုင္းရင္းသား စာရင္းမွာ ၁၃၅ မ်ိဳးပဲ တရား၀င္ သတ္မွတ္ထားလိုု႔ ပင္လံုု ညီလာခံဟာလည္း ၁၃၅ စာရင္းအတိုုင္းပဲ လိုုက္နာတယ္၊ အဲ့ဒီလိုုမဟုုတ္ရင္ ၁၃၅ ကိုု အရင္ျပင္၊ မျပင္ေသးသေရြ႔ ဒီအတိုုင္းပဲလုုပ္မယ္ဆိုုျပီး ေျပာျပန္တယ္။ ဒါဆိုုရင္ သန္းေကာင္စာရင္း ေကာက္တုုန္းက တိုုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳးကုုိ ခြန္ဂ်ာကိုုယ္တိုုင္ပဲ ေ၀ဖန္ခဲ့တာ မဟုုတ္ဘူးလား။

ဒီသေဘာတရားအတိုုင္းပါပဲ။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုုပ္ခ်ဳပ္ပံုုအေျခခံဥပေဒကိုု ဆန္းသံုုးႀကည့္။ မႀကိဳက္မွျပင္၊ မျပင္ႏိုုင္ေသးသ၍ ၂၀၀၈ အရပဲ သြားဖိုု႔ အစိုုးရဘက္က ေျပာေတာ့ ထဘီလန္ဆဲမတတ္ ေ၀ဖန္ေနတဲ့ ခြန္ဂ်ာအေနနဲ႔ အခုုေတာ့ ၁၃၅ စာရင္းကိုု မေျပာင္းႏိုုင္ေသးသေရြ႔ ဒီအတိုုင္းပဲ သြားမယ္ဆိုုတာ သမာသမတ္မက်တာ၊ consistent မျဖစ္တာပဲ။ ကုုိယ့္လူမ်ိဳးကိုု ခြဲျခားဖိႏွိပ္တဲ့ ဖြဲ ့စည္းပံုုကိုု ေ၀ဖန္တာနဲ႔ သူမ်ားလူမ်ိဳးကိုု ခြဲျခားဖိႏွိပ္တဲ့ ၁၃၅ မ်ိဳးလက္ခံတာရဲ့ႀကားက စည္းကဘာပါလဲ။

ဗမာကိုုယ္စားလွယ္ထဲက အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြ လွည့္ျပန္လိုု႔ ညီလာခံဦးေဆာင္သူေတြေ၀ဖန္ခံရေတာ့ ဘာသာေရးနဲ႔ တိုုင္းရင္းသားေရး မေရာဖိုု႔လည္း ေျပာျပန္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ေရာတာက ေ၀ဖန္သူေတြမဟုုတ္ပါဘူး။ ကခ်င္လူမ်ိဳး အစၥလာမ္ရွိရင္ လက္ခံတယ္၊ ကမန္မြတ္စလင္ ကိုုယ္စားလွယ္ကိုုလည္းေပးတတ္တယ္။ ဗမာကိုုယ္စားလွယ္ထဲက အစၥလာမ္ကိုုပဲ ေလ့လာသူ အေနနဲ႔ေပးတတ္တယ္လိုု႔ဆိုုတယ္။ တကယ္က အဲ့ဒီ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြက ဗမာလိုု႔ သူတိုု႔ကိုုယ္သူတိုု႔ခံယူျပီး ဗမာကိုု ကိုုယ္စားျပဳဖိုု႔လာတယ္ဆိုုရင္ အဲ့ဒီကိစၥ ဗမာေတြ တာ၀န္ယူရမွာေပါ့။ ဗမာအေနနဲ႔လာရင္ရွင္းပါတယ္။ ဗမာမြတ္စလင္ကိုု ကိုုယ္စားျပဳတဲ့အေနနဲ႔လာရင္ တမ်ိဳး၊ မြတ္စလင္ (အစၥလာမ္ဘာသာ) ကိုု ကိုုယ္စားျပဳလာတယ္ဆိုုရင္ တမ်ိဳး။ ခုုက မွတ္ပံုုတင္မွာ ေရးထားတာကိုု ႀကည့္ျပီး ဆံုုးျဖတ္ခ်က္ေတြခ်၊ ေသြးေႏွာမပါရ၊ ဗမာ စစ္စစ္ပဲလာပါ ဆိုုတာအျပင္ ေနာင္တခ်ိန္ မြတ္စလင္ေတြက အခုုညီလာခံမွာ ကိုုယ္စားလွယ္နဲ႔တက္တဲ့အတြက္ ေနာင္တခ်ိန္ မွာ claim လုုပ္မွာကိုု စိုုးရိမ္သေရာင္ ေရးသားဟန္က မြတ္စလင္ေတြကိုု ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ သူတိုု႔ျပဳသမွ်ႏုုရမဲ့ ပံုုစံျဖစ္ေနတယ္။ ဒီညီလာခံထဲ ေနာက္ေဖးေပါက္က ၀င္ျပီး ေနာင္တခ်ိန္မွာ သမိုုင္း claim လုုပ္မွာစိုုးရိမ္တယ္ထင္ရဲ႔။ စိတ္ခ်ပါ၊ ႏိုုင္ငံေရးသစၥာေဖာက္တဲ့ သမိုုင္း မရွိခဲ့တဲ့ မြတ္စလင္ေတြက ဂုုဏ္သိကၡာနဲ႔ မညီပဲ ဘာမွ မေတာင္းပါဘူး။ အရင္ကတည္းမေတာင္းဘူး၊ ေနာင္လည္း မေတာင္းပါဘူး။

ဒီႀကားထဲ ႏိုုင္ငံေရး မႏူးမနပ္ ေတြက မြတ္စလင္ေတြရဲ႔တိုုင္းျပည္အေပၚ သစၥာရွိမွဳကုုိ ေမးခြန္းထုုတ္ခ်င္ႀကတယ္။

ႏိုုင္ငံေရး သိကၡာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ မြတ္စလင္ ေခါင္းေဆာင္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ လုုပ္ႀကံတဲ့ သမိုုင္းမရွိဘူး၊ ကိုုယ့္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း အာဏာသိမ္းျပီး ျဖဳတ္ထုုတ္သတ္လည္း လုုပ္မထားဘူး၊ ပါတီေထာင္ အာဏာရွင္နဲ႔ေပါင္းျပီး ေက်ာက္စိမ္းလည္းမတူးထားသလိုု သစ္ခုုတ္လည္း မေရာင္းထားဘူး။ အာဏာသိမ္းျပီး လူသတ္၊ မုုဒိန္းက်င့္၊ ေထာင္ခ်လည္း မလုုပ္ထားတဲ့အတြက္ ႏိုုင္ငံေရး Confidence အျပည့္ရွိတယ္။ မာနအျပည့္ရွိတယ္။ တိုုင္းျပည္အတြက္ဘာမွလုုပ္ေပးထားျခင္းမရွိပဲ ကုုိယ္က ဘာလူမ်ိဳးျဖစ္လိုု႔ ဘာ ဘာသာျဖစ္လိုု႔ ဘာအခြင့္အေရးရွိကိုုရွိရမယ္ဆိုုတဲ့ အေခ်ာင္ ႏိုုင္ငံေရး အခြင့္အေရးေတာင္းေနတာ မြတ္စလင္ေတြ မဟုုတ္ဘူး ဆိုုတာ မေမ့ပါနဲ ့။

ကိုုယ့္အစဥ္အလာနဲ႔ ကိုုယ္ရပ္တည္ခဲ့ျပီး ႏိုုင္ငံေရးမွဲ႔မစြန္းပဲ ဖိႏွိပ္ခဲ့သမွ် ျမိဳခ်ခြင့္ လြတ္ေပးေနတဲ့ မြတ္စလင္ေတြကိုု ပုုရြက္ဆိတ္ေလး ႏွံေကာင္ေလးကိုု ဆက္ဆံသလိုုမ်ိဳးဆက္မလုုပ္မိပါေစနဲ႔။ ဗမာေတြက တိုုင္းရင္းသားေတြကိုု ထားရာေန ေစရာသြားပံုုစံ ဆက္ဆံတာကိုု တိုုင္းရင္းသားေတြ ခါးသည္းသလိုု တိုုင္းရင္းသားဆိုုသူေတြက မြတ္စလင္ေတြကိုု ထားရာေစ ေစရာသြား ေခါင္းပုုတ္ တင္ပုုတ္ဆက္ဆံတာကိုု မြတ္စလင္ေတြ မႀကိဳက္ဘူးဆိုုတာ ကိုုယ္ခ်င္းစာတတ္ပါေစ။

Leave a Reply