5 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
6 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
6 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
6 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
6 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
6 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
6 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
6 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ၊ ၂၀၁၆
M-Media
ျမင္သစ္ ေရးသည္။
493670057
ေယရႈခရစ္ေတာ္ (ေမတၱာပို႕သအပ္ပါ၏) ေမြးဖြားတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အခါသမယပါ။

ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားတဲ့ ေန႕ရက္နဲ႕ပတ္သက္ျပီး ခရစ္ယာန္နဲ႕ မြတ္စလင္မ္ ပညာရွင္ေတြ အၾကား တြက္ခ်က္မႈနဲ႕ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈရိွေနေပမယ့္၊ ခရစ္ေတာ္ မစီဟ္အီဆာသခင္ရဲ့ ေမြးဖြားျခင္းဆိုတဲ့ ဘုံတူညီခ်က္ကို ယူလိုက္ရင္ေတာ့… ဘယ္အခ်ိန္ဘယ္ေန႔ရက္ ဘယ္ကာလမွာ ေမြးခဲ့၊ သခင္ရဲ့ ေမြးဖြားျခင္းဟာ ျမတ္မဂၤလာတစ္ပါးပါ။

“အခါတပါး၌ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားက ဤသို႕ေျပာဆိုၾကကုန္၏။ အို မရ္ယမ္(ေမရီ)၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္္(ထာဝရဘုရားသခင္)သည္ ဧကန္မလြဲ မိမိထံေတာ္မွ မုကၡပါဌ္ေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ မဂၤလာသတင္းကို အသင့္ထံသို႕ ပို႕ေတာ္မူ၏။ ယင္း၏ အမည္နာမမွာ မရ္ယမ္၏ သား “အီစာ မစီဟ္” (ေယရႈ) ဟူ၍ျဖစ္အံ့၊ ယင္းသည္ မ်က္ေမွာင္ဘဝ၌ လည္းေကာင္း ေနာင္တမန္လြန္ ဘဝ၌လည္းေကာင္း ဂုဏ္အေသရရိွ သူလည္း ျဖစ္အံ့။ အရွင္ျမတ္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာသူတို႕တြင္ အပါအဝင္လည္း ျဖစ္အံ့။”
(ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ ၃း၄၅)

ခရစ္ယာန္နဲ႕ မြတ္စလင္မ္တို႕ အၾကား ဆက္စပ္နီးကပ္မႈကို တင္ျပရင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ အေရး ျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ ဘာသာတရားမ်ားအၾကား သဟဇတျဖစ္ေရးတို႕ ပိုမိုအားေကာင္းလာေစဖို႕ ႏိုင္ငံအတြင္း လူနည္းစုဘာသာဝင္ေတြအၾကား အားေကာင္းျပီး စနစ္က်တဲ့ ရင္းနီး နီးကပ္တဲ့ ဆက္ဆံေရးေတြ တည္ေဆာက္ဖို႕ ပိုမိုလုိအပ္ေနျပီဆိုတာကို ေဆြးေႏြးလိုတာပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူနည္းစုဘာသာတရားေတြလို႕ ေျပာရင္ ခရစ္ယာန္၊ အစၥလာမ္၊ ဟိႏၵဴ၊ ၊ ဘဟာအီ၊ မိရိုးဖလာနဲ႕ ေဒသအလိုက္ ရိုးရာနဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ကိုးကြယ္မႈေတြကို ေတြ႕ရမွာပါ။

အဲ့ဒီ့ေတာ့ ဆက္ဆံေရးေကာင္းတည္ေဆာက္ဖို႕ ဘယ္သူက ဘယ္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက ဘယ္အသင္းအဖြဲ႕က အစျပဳ အားထုတ္ရမလဲေပါ့။

ပုံေသသတ္မွတ္ခ်က္မရိွဘဲ မိမိတို႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအေနနဲ႕ ဒါဟာလုပ္သင့္တဲ့ အလုပ္၊ လုပ္ထိုက္တဲ့ အလုပ္လို႕ သိျမင္တဲ့ ဖက္က အစျပဳရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေဆြးေႏြးမႈမွာေတာ့ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကို အေျချပဳ ေဆြးေႏြးပါမယ္။

ေနာက္ဆုံးထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၁၄သန္းေခါင္စာရင္းအရ ဒုတိယလူမ်ားစုနဲ႕ တတိယ လူမ်ားစုၾကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ ျမန္မာခရစ္ယာန္္ လူ႕အဖြဲ႕ႏွင့္ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္လူ႕အဖြဲ႕တို႕ၾကားမွာ  ယခုထက္ ပိုခိုင္မာတဲ့ လူမႈအေဆာက္အဦး တည္ေဆာက္မႈမ်ိဳး ျဖစ္သင့္ေနပါျပီ။
ဒီလိုတင္ျပလိုက္လို႕ တျခား လူနည္းစု အသိုင္းအဝိုင္းေတြကို ခ်န္ထားခဲ့ရမယ္၊ ႏိုင္ငံတြင္း လူမ်ားစုၾကီးျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႕ မဆက္ဆံေတာ့ဘူး အဲ့လိုမ်ိဳး ဆိုလုိတာ လုံးဝ မဟုတ္ပါ။

ဘာသာေရးသမိုင္းေၾကာင္းအရၾကည့္ရင္ Abrahamic Religions (အီဘရာဟီမ္ (ဝါ) အာျဗဟံသခင္ကို နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေလးထားမႈ တူညီတဲ့ ဘာသာတရား) ေတြျဖစ္တဲ့ ခရစ္ယာန္နဲ႕ အစၥလာမ္မွာ ဘုံတူညီခ်က္ေတြ မ်ားစြာ ရိွေနပါတယ္။

ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မွာဆိုလည္း ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီး ဂၽြန္ေပါလ္လက္ထက္မွာစတင္ျပီး ခရစ္ယာန္နဲ႕ မြတ္စလင္မ္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ အၾကား ဆက္ဆံေရးဟာ သိသိသာသာ တိုးတက္လာျပီး ယခု သေဘာထားေပ်ာ့ေျပာင္းျပီး တိုးတက္တဲ့ အျမင္ရိွတဲ့ ပုပ္ရဟန္းမင္းသစ္ ဖရန္႕စစ္လက္ထက္မွာဆို ပိုလိုေတာင္ ခိုင္မာလာပါျပီ။

ပုပ္ရဟန္းမင္းကို ဒီေနရာမွာ ညႊန္းတာဟာ RC ခရစ္ယာန္ေတြနဲ႕ ဆက္ဆံေရးကိုပဲ မဆိုလိုဘဲ ကမာၻ႕အဆင့္မွာ ခရစ္ယာန္ ဂိုဏ္းေပါင္းစုံနဲ႕ အစၥလာမ္ ေက်ာင္းေတာ္ဝါဒအသီးအသီးတို႕ အၾကား ဘာသာေရးဆက္ဆံမႈ ခိုင္မာလာမႈကို ညႊန္းဆိုလိုတာပါ။

ျပည္တြင္း အေျခအေနကို ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံဒီမိုအေျပာင္းအလဲအေျခအေနဆိုတဲ့ တစ္ေလွတည္း စီးေနတဲ့ တစ္မိသားစုတည္းကျဖစ္တဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုလုံးမွာ တူညီတဲ့ စိန္ေခၚမႈေတြ ရိွေနပါတယ္။

စစ္အစိုးရလက္ထက္ကအစျပဳလို႕ အခုထိအားေကာင္းေနဆဲ ညစ္ပတ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြရဲ့ လူမ်ားစုဘာသာႏိုင္ငံေရးနဲ႕ အမ်ိဳးသားေရးအစြန္းေရာက္ဝါဒတို႕ရဲ့ ဖိအားကိုလည္း အနည္းအမ်ား ရင္ဆုိင္ေနရပါတယ္။

ျမန္မာ့ခရစ္ယာန္အသိုင္းအဝိုင္းမွာ လက္ရိွအသိအမွတ္ျပဳ တိုင္းရင္းသား ၁၃၅မ်ိဳးဝင္ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကယား၊ ခ်င္းမွ အျခားတိုင္းရင္းႏြယ္ေတြ ပါေနသလို ျမန္မာျပည္ဖြား အိႏၵိယႏြယ္ဖြားေတြ တရုတ္ႏြယ္ဖြားေတြလည္း အမ်ားၾကီးပါဝင္ပါတယ္။

ျမန္မာ့မြတ္စလင္မ္ေတြမွာ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈကို အစၥလာမ့္နည္းက် အျပည့္အဝက်င့္သုံးတဲ့ ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြ၊ ကမန္ ရွမ္း ကရင္စတဲ့ တိုင္းရင္းႏြယ္ မြတ္စလင္မ္ေတြရိွသလို၊ တိုင္းရင္းသားစာရင္းက ေလ်ာ့ခံလိုက္ရတဲ့ ပသ်ွဴး၊ ပန္းေသးတို႕ အျပင္ ႏိုင္ငံဖြား အျခား အိႏိၵယတိုက္ႏြယ္ဖြားေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္။

အဲ့ဒီ့ေတာ့ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းႏွစ္ခုစလုံးဟာ ယခုလက္ရိွအခ်ိန္ထိကို ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးအျပည့္အဝရရိွေရး တုိက္ပြဲဝင္ေနရတုန္းပါပဲ။ စိန္ေခၚမႈ အတိုင္းအတာ ဒီဂရီေတာ့ ကြာေကာင္း ကြာႏိုင္ပါတယ္။

ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြ အေနနဲ႕ ႏိုင္ငံအႏွံ႕မွာ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတြ ဘာသာေရးစာသင္ေက်ာင္းေတြ ဖ်က္ဆီးခံရတာ၊ ပိတ္ခံရတာ၊ ျပန္ဖြင့္ခြင ့္မရေသးတာေတြ ခံစားရသလို ျမန္မာ့ခရစ္ယာန္ အသိုင္းအဝိုင္းမွာလည္း အလားတူ အျဖစ္ဆိုးေတြ ေတြ႕ၾကဳံေနရဆဲပါ။

တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈအားနည္းေသးတဲ့ အေပၚ အမ်ိဳးသားဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ေတြရဲ့ အမုန္းျဖန္႕တီးခံရမႈရဲ့ သားေကာင္ေတြ အျဖစ္လည္း ခံရေနေသးတာ အတူတူပါပဲ။

KIA KNU အစျပဳတဲ့ လက္နက္ကိုင္ေတြနဲ႕ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ၾကားက ပဋိပကၡေတြရဲ့ ၾကားမွာ အျခားခရစ္ယာန္လူ႕အဖြဲ႕အစည္း ညွပ္သလို ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြလည္း ရိုဟင္ဂ်ာေတြရဲ့ တိုင္းရင္းသား အခြင့္ေရးတိုက္ပြဲနဲ႕ တေလာက ရိုဟင္ဂ်ာလက္နက္ကိုင္လႈပ္ရွားမႈရဲ့ ရိုက္ခတ္မႈေတြကို ပိုၾကဳံလာရဖို႕လည္း ရိွေနပါတယ္။

အက်ဥ္းေျပာရရင္ေတာ့ အတိုင္းအတာကြာေပမယ့္ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ စိန္ေခၚမႈေတြကေတာ့ ဘုံျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။

ဘာသာေရး ဘုံတူညီခ်က္ေတြနဲ႕ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းၾကီးႏွစ္ခုက ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ဘုံစိန္ေခၚမႈေတြအတြက္ေရာ ပိုမိုေကာာင္းမြန္တဲ့ လူ႕အေဆာက္အဦ းတည္ေဆာက္မႈမွာေရာ အခ်င္းခ်င္းကူညီၾကမယ္။

ျပီးရင္ တစ္ဖက္မွာလည္း ႏိုင္ငံတြင္း လူမ်ားစုဗုဒၶဘာသာဝင္အသိုင္းအဝုိင္းထဲက စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီတန္ဖိုးေတြကို တန္ဖိုးထားတဲ့၊ ခႏၱီနဲ႕ ေမတၱာကို အေျခခံတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ တရားစစ္မွန္ကို ျမတ္ႏိုးက်င့္သုံးတဲ့ လူအမ်ားနဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ လွပတဲ့ အနာဂတ္ဆီ လမ္းေၾကာင္းမွန္ပါပဲ။

အဲ့လိုလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ အျခားလူနည္းစုေတြျဖစ္တဲ့ ဟိႏၵဴေတြ၊ ဘဟာအီေတြ စတဲ့သူေတြကိုလည္း ကူညီျပီးသား လက္တဲြေခၚျပီးသား ျဖစ္သြားပါမယ္။

ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ကို အေျချပဳေဆြးေႏြးတာျဖစ္လို႕ ဒီဆက္ဆံေရးတိုးျမွင့္မႈကို မြတ္စလင္မ္ေတြဖက္က အစျပဳသင့္တယ္လို႕ပဲ ဆိုပါရေစ။

ေရွ႕တိုးဖို႕ဆိုရင္ လက္ရိွဆက္ဆံေရးကို သုံးသပ္ဖို႕ လိုပါမယ္။ လက္ရိွဆက္ဆံေရးကေတာ့ သိရ ျမင္ရသေလာက္ အျပဳသေဘာဆံျပီး ေရွ႕ဆက္ျမွင့္တင္လို႕ရမယ္လို႕ ျမင္ပါတယ္။

ခရစ္ယာန္ကမာၻမွာ ျမန္မာ့ဂုဏ္ျဖစ္တဲ့ ခရစ္ယာန္ဗမာၾကီး ကာဒီနယ္လ္ခ်ားစ္ဘိုလ္ရဲ့ ဘာသာတရားမခြဲျခားဘဲ ႏိုင္ငံတကာမွာ လူနည္းစုေတြအတြက္ အမွန္တရားေပၚ ရပ္တည္ေပးမႈေတြဟာ သမိုင္းမွတ္တိုင္ေတြပါပဲ။

ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္မွာ အစိုးရကပဲျဖစ္ျဖစ္ အျခားအရပ္ဖက္ အဖြဲ႕အစည္းေတြကေနပဲျဖစ္ျဖစ္ ကမကထလုပ္တဲ့ ဘာသာေပါင္းစုံ ခ်စ္ၾကည္ေရးလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ႏွစ္ဖက္လူ႕အသိုင္းအဝုိင္းက ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြၾကား နီးကပ္ေႏြးေထြးတဲ့ ဆက္ဆံေရးေတြ ရိွေနပါတယ္။

ေအာက္ေျခလူထု အဆင့္မွာလည္း မၾကာခဏ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ အဖြဲ႕အစည္းေတြငယ္ေတြနဲ႕ YMCA ခရစ္ယာန္ ကလ်ာဏယုဝ အသင္းတို႕ၾကား ပူးေပါင္းမႈမ်ိဳး၊ ဘာသာေပါင္းစုံခ်စ္ၾကည္ေရး ေအာက္ေျခ လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ အသင္းအဖြဲ႕အလိုက္၊ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ ပုဂၢိဳလ္ေရးအဆင့္အလိုက္ ပူေပါင္းရိုင္းပင္းမႈေတြလည္း ရိွေနပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ရိုးသားပြင့္လင္းစြာ သုံးသပ္ရရင္ လက္ရိွအေျခအေနဟာ ႏုိင္ငံရဲ့ စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ဘာသာေရး သဟဇတျဖစ္မႈ လူ႕မႈအေဆာက္အအုံၾကီး တည္ေဆာက္ေရးမွာ အားတစ္ခုျဖစ္ေလာက္ေအာင္အထိ မေရာက္ရိွေသးပါ။

တစ္သီးပုဂၢလအဆင့္၊ အသင္းအဖြဲ႕အဆင့္မွာ ပုံမွန္မဟုတ္ေသးတဲ့ ပူးေပါင္းမႈမ်ိဳးသာရိွေနပါေသးတယ္။ ႏွစ္ဖက္အသိုင္းအဝိုင္း စလုံး ဘုံစိန္ေခၚမႈေတြ ရင္ဆိုင္ဖို႕ ဘုံရည္မွန္းခ်က္ေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႕ နည္းဗ်ဴဟာအဆင့္ ဗဟိုအဆင့္ ပူးေပါင္းမႈမ်ိဳး၊ တစ္ဖက္နဲ႕တစ္ဖက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေစမယ့္ လူမႈအေဆာက္အအုံအဆင့္ (Institutional Level) ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ိဳးကို တက္လွမ္းရပါမယ္။

အဲ့ဒီလိုတက္လွမ္းရာမွာ ဗဟိုအဆင့္ကစလို႕ ေအာက္ေျခအဆင့္ထိ ရင္းႏွီးပြင့္လင္းတဲ့ ဆက္ဆံမႈမ်ိဳးရိွဖို႕နဲ႕ ရိွေနတဲ့  အခက္အခဲအတားအဆီး (Bottlenecks) ေတြကို ေျခဖ်က္မယ္ဆိုတဲ့ သတၱိရိွဖို႕လိုပါမယ္။ အတားအဆီးက ႏွစ္ပိုင္း ရိွပါမယ္ Internal အတြင္းနဲ႕ External အျပင္ေပါ့။ Internal ကေတာ့ သံသယပါပဲ။ ကိုယ္ေတြေခတ္က မဟုတ္တဲ့ သမိုင္းထဲကနဲ႕ ကိုယ္ေတြဆီမွာ မဟုတ္တဲ့ အျခားႏိုင္ငံေတြက လာတဲ့ မွတ္ထားက်က္ထားတဲ့၊ ေမြးစားထားတဲ့ လုပ္ယူထားတဲ့ သံသယေတြပါ။ အဲ့ဒီဟာကို လက္ေတြ႕က်တဲ့ အေျဖေတြ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြနဲ႕ ေက်ာ္ျဖတ္ရပါမယ္။ ႏို႕မိုဆို External လို႕ေျပာရမယ့္ ဒီလူ႕အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခု ခိုင္မာစြာပူးေပါင္းမႈကို မလိုတဲ့ ပေယာဂေတြက အဲ့ဒီသံသယေတြကို အသုံးခ်သြားပါလိမ့္မယ္။

ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ဖက္ကိုပဲ ေျပာၾကရေအာင္ပါ။ အမုန္းနဲ႕ခ်ယ္ထားတဲ့ ကရူးဆိတ္ပုံျပင္ေတြေနရာမွာ အနာဂတ္အတြက္ သမိုင္း သင္ခန္းစာယူမယ္ဆိုတဲ့ မ်က္မွန္းစိမ္းမတတ္တဲ့ ကရူးဆိတ္ခြဲျခမ္းေလ့လာမႈနဲ႕ အစားထိုးရပါမယ္။ ခရစ္ယာန္နစရာနီေတြဆိုျပီး သိမ္းက်ဳံး တရားေဟာခ်က္ေတြ၊ ဘာမွန္းမသိဘဲ မုန္းတာေတြရဲ့ ေနရာမွာ ခရစ္ယာန္ေတြဟာ မိတ္ဖြဲ႕ဖို႕ အနီးစပ္ဆုံးသူေတြဆုိတဲ့ ေဟာခ်က္ေတြ (ကုရ္အာန္ ၅း၈၂) မုဟမၼဒ္သခင္(ေမတၱာပို႕သအပ္ပါ၏)ရဲ့ ခ်စ္လွစြာေသာ သားေတာ္ေလးရဲ့ အေမဖက္ ေဆြမ်ိဳးေတြ (အီဂ်စ္ေကာ့ပ္တစ္ခရစ္ယာန္)၊ မဒီနာေရႊျမိဳ႕ေတာ္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းထဲမွာ ခရစ္ယာန္သံအဖြဲ႕ကို တမန္ေတာ္ျမတ္ ဝတ္ျပဳခြင့္ေပးခဲ့တာေတြ၊ တမန္ေတာ္ျမတ္က ဆိုင္းႏိုင္းခ်ာ့ခ်္ေက်ာင္းနဲ႕ ရဟန္းေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးျပီး အခြန္အတုပ္ ကင္းခြင့္ေပးခဲ့တာေတြစတဲ့ သမိုင္းေတြနဲ႕ ရဲရဲဝံ့ဝံ့အစားထိုးဖို႕လိုမယ္။

ေခတ္သစ္ကရူးဆိတ္ဝါဒီေတြက ဇီယြန္ဝါဒီေတြနဲ႕ ေပါင္းျပီး ကမာၻ႕မြတ္စလင္မ္ေတြကို မေကာင္းၾကံတယ္ဆိုတဲ့ conspiracy theory နဲ႕ အေတြးအရိပ္ေတြကို ျပည္တြင္းကို ယူလာျပီး ျမန္မာ ခရစ္ယာန္အသိုင္းအဝိုင္းေပၚကို အထင္မွားေတြ မျမင္ဖို႕ လိုပါမယ္။
ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြ အေနနဲ႕ကေတာ့ ျမန္မာခရစ္ယာန္အသိုင္းအဝိုင္းဆီက လူ႕အေဆာက္အဦး တည္ေဆာက္ေရးပိုင္းမွာ ဘာသာေရးပိုင္းေရာ လူ႕မႈေရးပိုင္းမွာပါ သင္ယူေလ့လာစရာေတြ အမ်ားၾကီးပါ။

ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာပါရေစ။

ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ လူမႈ ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြက သမိုင္းေၾကာင္းရိွခဲ့ေပမယ့္ လက္ရိွအေနအထားမွာ အဖြဲ႕အစည္းပိုင္းဆိုင္ရာ စနစ္က်နမႈပိုင္းမွာ ေလ့လာသင္ယူဖို႕ လိုပါတယ္။

ဘာသာေရးပိုင္းနဲဲ႕ ပညာေရးပိုင္းမွာ ခရစ္ယာန္ေတြက ႏိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ မဟာဘြဲ႕အဆင့္ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို ဘာသာလူမ်ိဳးမခြဲ သင္ၾကားေပးႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္၊ မြတ္စလင္မ္ေတြရဲ့ ဘာသာေရးပညာက ဘယ္ႏိုင္ငံကမွာ အသိအမွတ္ျပဳဖို႕(accredit)ေနေနသာသာ အိႏိၵယ၊ပါကီ၊အီဂ်စ္၊ ေဆာ္ဒီတို႕ရဲ့ ဘာသာေရးတကၠသိုလ္ေတြကို သြားဆက္တဲ့အခါ ျပည္တြင္း ေမာ္လဝီဘြဲ႕ရက တစ္ဖက္က ရွစ္တန္းကိုးတန္းကို ျပန္တက္ေနရတဲ့ အေျခအေန။

လူမႈစီးပြားနဲ႕ ပညာေရးနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ခရစ္ယာန္ အသိုင္းအဝုိင္းက သုေတသနေတြကို စနစ္တက်ျပဳေနႏိုင္ခ်ိန္မွာ ျမန္္မာမြတ္စလင္မ္မွာ သုေတသနဆိုတာ အစျပဳစပဲ ရိွေနပါေသးတယ္။

လူအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုရဲ့ အဓိကအုတ္ျမစ္ေတြျဖစ္တဲ့ ဘာသာေရးပိုင္း ပညာေရးပိုင္း သုေတသနပိုင္းနဲ႕ အဖြဲ႕အစည္းပိုင္းကို သုံးသပ္ျပရုံနဲ႕ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြ ခရစ္ယာန္ညီေနာင္ေတြဆီက မ်ားစြာေလ့လာဖို႕လိုေနေသးတယ္ဆိုတာ ေပၚလြင္ပါတယ္။

အဲ့ဒီ့မွာ အေရးၾကီးလာတာက ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အဖြဲ႕အစည္းေတြအေနနဲ႕ ျပင္ဆင္ထားရမွာက ကိုယ့္ဖက္ကေရာ တစ္ဖက္လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းကို ဘာေတြ ေပးႏိုင္မလဲေပါ့။ Win Win ျဖစ္မယ့္ ဆက္ဆံေရးကို မတည္ေဆာက္ႏိုင္ရင္ ေရရွည္မွာ လူ႕အဖြ႕ဲအစည္းႏွစ္ခု ခိုင္ျမဲဖို႕ ခက္ပါမယ္။  ဒီ့ထက္အေရးၾကီးတာက ဘယ္လိုဘယ္ပုံနညး္နဲ႕ မိတ္ဖက္ျပဳမယ့္ ဘယ္အပိုင္းေတြမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ဆိုတဲ့ (institution) လူမႈအေဆာက္အဦးအဆင့္ ပူးေပါင္းမႈ နည္းဗ်ဴဟာပိုင္းပါ။ ခရစ္ယာန္ညီေနာင္ေတြကို ပူးေပါင္းဖို႕ ဆက္ဆံေရးတိုးဖို႕ လမ္းမစခင္ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက ေခါင္းေဆာင္ေတြ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ဒါေတြကို ဦးစြာ ျပန္လည္သုံးသပ္ ျပင္ဆင္ထားရပါမယ္။

ျမန္မာမြတ္စလင္မ္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းနဲ႕ ျမန္မာခရစ္ယာန္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတို႕ရဲ့ ေႏြးေထြး ခိုင္မာ စနစ္က်တဲ့ ပူးေပါင္းမႈမွသည္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အသိုင္းအဝုိင္းမွ သေဘာထားမွန္သည့္ လူမ်ားစုၾကီးနဲ႕ အားျဖည့္ျပီး အျခားျမန္မာ့ လူနည္းစုမ်ားကိုပါ ေစာင့္ေရွာက္ရင္း စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကားတဲ့ သဟဇတ ျမန္မာ့လူမႈအေဆာက္အဦးၾကီးဆီသို႕ ဆႏၵမြန္ျပဳလ်က္… (အာမီန္း၊ အာမင္)။

Comments are closed.