5 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
6 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
6 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
6 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
6 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
6 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
6 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
6 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဒီဇင္ဘာ ၂၆ ၊ ၂၀၁၂
ေကာင္းကင္ကို

ေစာင့္ၾကည့္ ဂ်ာနယ္ (၁၈.၉.၂၀၁၂) (အတြဲ ၇ အမွတ္ ၆၃) ထဲက ေတြးစရာ တခုကို ထုတ္ႏုတ္ျပီး ကူးျပပါမယ္။ ဘဂၤါလီဆိုရင္ မုန္းပါတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာထားေတြကုိလည္း စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။ ရခုိင္လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီ  အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးထဲကေန ေကာက္ႏုတ္ျပီး ေမးခြန္းေတြ ထုတ္ၾကည့္ပါမယ္။ ဦးခ်စ္ေမာင္ (အဝကၽြန္း)က အင္တာဗ်ဴးလုပ္ထားတာပါ။

 ရခုိင္လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီ  အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚေစာျမရာဇာလင္း

ရခုိင္လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚေစာျမရာဇာလင္း (ဓါတ္ပံု MIJ)

ဂ်ာနယ္ထဲမွာ…. စာမ်က္ႏွာ (၇) မွာ ပါတာက

ခ်စ္ေမာင္…ဆရာမရဲ႕ အိမ္ေထာင္ဘက္က ရခုိင္ပဲလား

ေစာျမရာဇာလင္း…ကၽြန္မ ၁၉၉၂ မွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံဘြား ရခုိင္အမ်ိဳးသား ဦးခ်စ္ေမာင္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ပါတယ္။ သားသမီး ႏွစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။

ခ်စ္ေမာင္ —– ဆရာမ ေနတာကေကာ ဘယ္မွာ ေနပါသလဲ။

ေစာျမရာဇာလင္း —–ကၽြန္မ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံ ဒကၠာျမိဳ႔မွာ ေနပါတယ္။

အင္တာဗ်ဴး အလယ္မွာက ရခုိင္ျပည္နယ္က ဘဂၤါလီေတြ ရက္စက္ေၾကာင္း ေျပာထားတာေတြ ပါပါတယ္။

က်ေနာ္ ေမးခ်င္တာက [ဘဂၤါလီေတြဆိုတာ တေယာက္မွ မေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာရင္ ဘာလို႔ ကုိယ့္ႏုိင္ငံကုိယ္ မေနဘဲ ဘဂၤါလီေတြ လက္ေအာက္ သြားေနသလဲ? ဘဂၤါလီေတြကို မုန္းတယ္ ဆိုတာမွာ ဗိုက္ပူနံကား နင္းျပား  ဘဂၤါလီ ေတြကိုမွ ေရြးျပီး မုန္းတာလား? အဲဒီ့ဗိုက္ပူနံကားေတြက လဝက ကုိ လာဘ္ထုိးရေလာက္ေအာင္ တကယ္ပဲ ခ်မ္းသာေနသလား? မေလးရွားကို သြားတာေလာက္က နားလည္လို႔ရတယ္။ မြတ္စလင္ေပမဲ့ ဘဂၤါလီ မဟုတ္ဘူးေလ။ သူတို႔လို မုန္းတီးေနသူေတြ ဘဂၤါလီ လက္ေအာက္ သြားေနတာက နည္းနည္းေတာ့ ဟာသဆန္ မေနဘူးလား?]

  ဂ်ာနယ္ထဲမွာ စာမ်က္ႏွာ (၇) ေကာ္လံ ၅ မွာပါတာက

ခ်စ္ေမာင္ —–ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ ရခုိင္ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ လံုျခံဳေရးကုိေရာ အစုိးရက ၾကည့္ရွႈပါသလား။

ေစာျမရာဇာလင္း —– ကၽြန္မအမ်ိဳးသားရဲ႕ ညီမေလးကေတာ့ အစုိးရပုိင္းမွာ အမတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ အမ်ိဳးသားကေတာ့ အစုိးရ ဝန္ထမ္း မဟုတ္ေပမယ့္လို႔ လူ႔အခြင့္အေရး ေဘာင္ထဲကေနျပီးေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံမွာ ရခုိင္ေတြ အပါအဝင္ တျခား ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ က်န္းမာခ်မ္းသာေရး၊ ေဘးအႏၱရာယ္က လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ အခ်ိန္ျပည့္ ၾကိဳးစားေနၾကတာ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မနဲပ သူဟာ ဒီကုိမလာခင္လည္းပဲ ဝန္ၾကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႕ျပီးေတာ့မွ အခု ႏုိင္ငံတကာ သတင္းေတြမွာ ထင္ေနၾကတဲ့ ကိစၥေတြဟာ လံုးဝ မမွန္ကန္တဲ့ ကိစၥေတြ  ျဖစ္တယ္ဆိုျပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ ရွင္းျပသလို တခ်ိဳ႔က ရခုိင္ေတြက မတရားလုပ္တယ္ ဆိုျပီးေတာ့ အထင္လြဲမွႈေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာလဲ တင္ျပတာေတြ ရွိပါတယ္။

        ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံ အစိုးရကလည္း အစြန္းေရာက္ေတြကုိ အင္မတန္မွ ေၾကာက္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ကေတာ့ ဘယ္ဘာသာပဲျဖစ္ျဖစ္ မတရားသျဖင့္ နစ္နာ ဆံုးရွံုးမွႈေတြကို မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။မတရားေျပာလာတာေတြ ရွိလာေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ကလည္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစုိးရကုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ရွင္းျပရတာ ရွိပါတယ္။ သူတို႔လည္း နားလည္ပါတယ္။

အဲဒီ့ အပုိဒ္ရဲ႕ ေအာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဘဂၤါလီေတြ ဆိုးေၾကာင္း ေရးထားတာေတြပါပါတယ္။

[ဒါဆိုရင္ က်ေနာ္ထုတ္ခ်င္တဲ့ ေမးခြန္း နံပါတ္က…. လူေတြ ေျပာေျပာေနတာက ဘဂၤါလီေတြက ဘာသာေရး ဘက္လိုက္တယ္လို႔ ဆုိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံက ရခုိင္ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကုိေတာင္ သူတို႔ဆီမွာ ေမြးလာခဲ့၊ ေနလာခဲ့လို႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ လက္ခံေသးတာ….ဘာေၾကာင့္ ဒီရုိဟင္ဂ်ာေတြကို က်မွ ဘာသာတူရဲ႕သားနဲ႔ေတာင္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က လက္မခံရတာလဲ။ သူတို႔ဆီမွာ ေမြးလာတာ မဟုတ္လို႔လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္းမွာ အျပန္အလွန္ သတ္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရး မရခင္ကတည္းက အဲဒီ့ေဒသမွာ ေနလာတဲ့ မြတ္စလင္ေတြ ရွိတယ္ဆုိတာက ထင္ရွားပါတယ္။ ဒီေတာ့ နယ္ေျမကုိပဲ ယူျပီး လူေတြကို ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ လက္မခံဘဲ ထားတာက တရားမွ်တတယ္လို႔ ထင္ပါသလား။ အဲလို ျမန္မာႏုိင္ငံက လက္မခံဘဲ ထားရင္ ဟုိဘက္ကလည္း လက္မခံတဲ့ အတြက္ ကေလးငယ္တေယာက္ဟာ ေမြးလာကတည္းက illegal ျဖစ္ေတာ့မယ္။ တရားမဝင္ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ေမြးလာျခင္းကုိက ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံက လုပ္သလိုမ်ိဳး၊ ဘာသာကို မၾကည့္ဘဲ အစဥ္အဆက္ ေနလာခဲ့ျခင္း ေနမလာခဲ့ျခင္းကုိ ၾကည့္သလိုမ်ိဳး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံနည္းတူ မလုပ္သင့္ဘူးလား။ အဲလို ဘာသာကုိ မၾကည့္ပဲ (တကယ္ အစဥ္အဆက္ ေနလာခဲ့သူေတြကုိ) ႏုိင္ငံသားေပးတာကမွ ဘာသာေရးဘက္လိုက္မွႈ ကင္းတာပါ။

ေနာက္တခုက ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဟာ ဘာသာေရးအရ အစြန္းေရာက္လြန္းတယ္၊ ဘက္လိုက္တယ္လို႔ တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကေပမယ့္ (((ညီမေလးကေတာ့ အစုိးရပုိင္းမွာ အမတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ အမ်ိဳးသားကေတာ့ အစုိးရ ဝန္ထမ္း မဟုတ္ေပမယ့္လို႔ လူ႔အခြင့္အေရး ေဘာင္ထဲကေနျပီးေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံမွာ ရခုိင္ေတြ အပါအဝင္ တျခား ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ က်န္းမာခ်မ္းသာေရး၊ ေဘးအႏၱရာယ္က လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ အခ်ိန္ျပည့္ ၾကိဳးစားေနၾကတာ ရွိပါတယ္။))) ဆိုေတာ့ကာ သူတုိ႔ကုိ ဟုိမွာ အမတ္ျဖစ္ခြင့္ ဘာလို႔ ေပးရသလဲ။ (ဒီေနရာမွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံကုိ ေကာင္းလွျပီလုိ႔ ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏွစ္ႏုိင္ငံတည္း ယွဥ္ၾကည့္ရံု သက္သက္ပါ။) ဘာလို႔ သူတို႔က်ေတာ့ ဟုိမွာ လူ႕အခြင့္အေရးစကား ေျပာခြင့္ရွိျပီး ဟုိလူေတြက်ေတာ့ ဒီမွာ လူ႔အခြင့္အေရးစကား ေျပာခြင့္ မရွိရတာလဲ။]

စာမ်က္ႏွာ ၂၇မွာ ဂ်ာနယ္ထဲမွာ

ခ်စ္ေမာင္…..ကာ့က္စ္ဗဇား (ဖေလာင္းခ်ိတ္)၊ ပန္းဝါ၊ အဝကၽြန္းတုိ႔က ရခုိင္ေတြရဲ႕ အေျခအေနေကာ။

ေစာျမရာဇာလင္း —- အဲဒီကလူေတြက ကၽြန္မတုိ႔ဆုိရင္လဲ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က လူေတြနဲ႔ ခင္ခင္မင္မင္ပဲ။ ကၽြန္မတုိ႔လည္း ေလးစားတယ္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစုိးရက လံုျခံဳေရးအတြက္ အရမ္းဂရုစုိက္တယ္။ ပုလိပ္ေတြ ဆိုရင္လည္း အရမ္းဂရုစုိက္တယ္။ လူထုကုိ အရမ္းအကာအကြယ္ လုပ္ေပးတယ္။ ဒီေလာက္လူဦးေရမ်ားတဲ့ တိုင္းျပည္မွာ လူထုကုိ အရမ္းဂရုစုိက္တယ္။ အခုကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ုိကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရး အဖြဲ႕ကေနျပီးေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ၾကမယ္၊ ေဆြးေႏြးၾကမယ္၊ တိုင္ပင္ၾကမယ္ ဆိုျပီးေတာ့မွ ေခၚလာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္မတုိ႔ဘက္ကလည္း အျပဳသေဘာေဆာင္ျပီးေတာ့မွ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဆင့္ လက္မွတ္ထုိးထားတယ္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးရဖုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ၾကိဳးစားေနတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရနဲ႔ ကၽြန္မတို႔နဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ရလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ အေနအထားေတြကုိ အကုန္လံုး အစုိးရနဲ႔ စားပြဲေပၚမွာ ေဆြးေႏြးရမယ့္ အေနအထားေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။

ျဖစ္ခ်င္တာကေတာ့ရခုိင္ျပည္နယ္ထြက္တဲ့ သဘာဝ သယံဇာတ ဓါတ္ေငြ႕ေတြ ကုိလည္း ရခုိင္ျပည္နယ္အတြက္ လိုခ်င္ၾကမွာပါပဲ။

က်ေနာ္ ဆက္ျပီး ေျပာခ်င္တာေတြက ….ဒီေမးခြန္းေတြ ေျဖထားတုန္းက အဲဒီ့ အခ်ိန္မွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ဘဂၤါလီ မြတ္စလင္ေတြက ဘဂၤါလီ ဗုဒၶဘာသာေတြကို အၾကမ္းဖက္မွႈ မက်ဴးလြန္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းက ေအးေအးေဆးေဆးပဲလို႔ ေျပာသြားတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒီေနရာမွာ ႏွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္ခ်င္တာက အစုိးရေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ျပဳမူပံုပါ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ အၾကမ္းဖက္မွႈေတြ မျဖစ္ခင္ အခ်ိန္မွာ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္း ကုိယ္တုိင္ ေျဖထားတာက “ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစုိးရက လံုျခံဳေရးအတြက္ အရမ္းဂရုစုိက္တယ္။ ပုလိပ္ေတြ ဆိုရင္လည္း အရမ္းဂရုစုိက္တယ္။ လူထုကုိ အရမ္းအကာအကြယ္ လုပ္ေပးတယ္။ ဒီေလာက္လူဦးေရမ်ားတဲ့ တိုင္းျပည္မွာ လူထုကုိ အရမ္းဂရုစုိက္တယ္။” ဆုိတာပါပဲ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ဘဂၤါလီ မြတ္စလင္ေတြက ဘဂၤါလီ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြအေပၚ အၾကမ္းဖက္မွႈ၊ သတ္ျဖတ္မွႈ ျဖစ္ျပီးသြားတဲ့ အခါမွာဆိုရင္… ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က ႏုိဗယ္ဆုရွင္ Muhammad Yunus က မြတ္စလင္။ (ဒီေနရာမွာ သူကုိးကြယ္တဲ့ ဘာသာကုိ ထည့္ေရးတာက ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာတူျခင္း မတူျခင္းက လူ႔အခြင့္အေရး ကိစၥကို ထုတ္ေျပာတဲ့အခါမွာ အဓိက မက်ဘူး။ ကုိယ့္ဘာသာဝင္ျဖစ္မွ လူ႔အခြင့္အေရး ရထိုက္တာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကုိ ေထာက္ျပခ်င္တာပါ။) Muhammad Yunus က မြတ္စလင္ေတြရဲ႕ အၾကမ္းဖက္ျခင္း ခံလိုက္ရတဲ့ ဗုဒၶဘာသာေတြ ဘက္က ရပ္တည္ေျပာဆုိခဲ့တယ္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ အမ်ိဳးသမီးလည္း ထုိနည္းတူစြာပဲ။ အဲဒီ့ အၾကမ္းဖက္သမားေတြကုိ ေဝဖန္ျပစ္တင္ခဲ့တယ္။ ပ်က္သြားတဲ့ ဘုရားေတြအတြက္လည္း ျပန္ျပင္ေပးမယ္လို႔ ကတိေပးတယ္။ ဒုကၡသည္ေတြကို ဂရုစုိက္တယ္။ အကူအညီေတြကိုေပးတယ္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အၾကမ္းဖက္မွႈမွာ တာဝန္အရွိဆံုး သူေတြကို အေရးယူ ေျဖရွင္းမယ္လို႔ ဆိုတယ္။ လူအခ်င္းခ်င္း လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡဆိုတာ ရွႈတ္ခ်ထိုက္ေပမဲ့ လံုးဝမလိုလားအပ္ေပမဲ့ လူေတြၾကားမွာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ႏုိင္ငံတကာက ျမန္မာႏုိင္ငံကုိပဲ ပုိျပီး ေဝဖန္တယ္ ဆိုတာက ျမန္မာႏုိင္ငံက အစုိးရကပါ ႏွိပ္ကြပ္သူထဲမွာ ပါတာရယ္၊ ကုိင္တြယ္ပံု ညံ့တာေတြ၊ ျဖစ္ခါစမွာ ႏုိင္ငံတကာ သတင္းေထာက္ေတြ၊ ႏုိင္ငံတကာ ေကာ္မရွင္ေတြကုိ ေပးမဝင္ရဲ တာေတြရယ္ေၾကာင့္ပါ။ OIC ကုိ ေပးဝင္ဖုိ႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါ။ ၾကားေနအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တဲ့ ကုလသမၼဂၢအဖြဲ႕ေတြကိုပါ ေပးမဝင္ရဲတာေတြ ေၾကာင့္ပါ။ ထုိနည္းတူ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာက်ေတာ့ အစိုးရနဲ႔ နုိင္ငံေရး သမားေတြက လူနည္းစု ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကို တတ္နုိင္သမွ် ကာကြယ္ေပးဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္မွာက်ေတာ့ မုန္းတီးေရး ေသြးထုိးေနတာေတြ၊ ျပည္တြင္းမီဒီယာေတြက တဘက္ရဲ႕ ပံုေတြသတင္းေတြကို လံုးဝ မေဖာ္ျပပဲ အလြန္အမင္း ဘက္လိုက္တာေတြေၾကာင့္ပါ။

ဒီေနရာမွာ တခုရွိတာက ရခုိင္ေတြကုိ ဝါးလံုးရွည္နဲ႔ သိမ္းၾကံဳးရမ္းမယ့္ သူေတြကိုလည္း လံုးဝမႏွစ္ျမိဳ႕ပါ။ အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္ပါတယ္။ Anti-Rakhine ေတြကုိေရာ Anti-Rohingya ေတြကုိပါ က်ေနာ္ မလိုလားပါ။ ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ လူဆိုးေတြ အစြန္းေရာက္ေတြ ရွိသလို အျပစ္ကင္းသူ လူေကာင္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အကုန္သိမ္းၾကံဳးေျပာျခင္းက အျမင္က်ယ္သူ၊ မွ်တသူ၊ ဘက္မလိုက္သူေတြကုိပါ ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ျမန္မာ တခ်ိဳ႕ မေကာင္းရံုနဲ႔ လူမ်ိဳးအလိုက္ ေစာ္ကား တံဆိပ္ကပ္တာဟာလဲ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းျခင္းပါပဲ။

ေနာက္တခုက က်ေနာ္ ဖတ္မိတဲ့ post တခု ရွိတယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြသာ ဗုဒၶဘာသာေတြခ်ည္း ဆိုရင္ ရခုိင္နဲ႔ ရုိဟင္ဂ်ာေတြ တည့္ေနမွာပဲ ဆုိတဲ့ပို႔စ္ပါ။ အဲဒါကုိ က်ေနာ္ လက္မခံပါဘူး။ လူေတြေျပာေနၾကသလို ဘာသာေရး ကိစၥ သက္သက္ ဆိုတာကလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာေရး ခြဲျခားမွႈ ပါတယ္ ဆိုတာေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ့ထက္ ပုိျပင္းပါတယ္။ အသားအေရာင္ ခြဲတာေတြ၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ခြဲတာေတြပါ ပါပါတယ္။ ပထမဆံုး စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဒီအင္တာဗ်ဴးအရဆိုရင္ မြတ္စလင္ေတြကုိ အျပင္းအထန္ မုန္းလြန္းတယ္ ဆိုရင္ ဘဂၤါလီေတြကို အျပင္းအထန္ မုန္းတယ္ဆုိရင္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ သြားေနၾကမွာ မဟုတ္ပါ။ အခုေတာ့ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့ ကိုယ့္ထက္ power ၾကီးသလို ျဖစ္ေနတဲ့ ဟုိဘက္က အာဏာပုိင္ေတြ၊ သူေဌးေတြနဲ႔က်ေတာ့ တည့္ျပီး၊ အတူတူ သြားေနေနျပီး ဆင္းရဲတဲ့သူေတြကုိက်မွ ေရြးမုန္းသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တခုက လူမ်ိဳးခြဲတာ၊ အသားအေရာင္ ခြဲတယ္ဆုိတာကလည္း တျခားႏုိင္ငံေတြမွာပါ (ဘာသာတူေပမဲ့)ခုခ်ိန္ထိ ရွိေနဆဲ ကိစၥပါ။ ဒီေတာ့ ဘာသာေရးသက္သက္တင္ မဟုတ္ပါ။ ဆဲတာကုိပဲ ၾကည့္ပါ။ ေစာက္မြတ္စလင္ လို႔ ဆဲတဲ့သူထက္ ေစာက္ကုလားလို႔ ဆဲမယ့္သူက ပုိမ်ားပါတယ္။ (တကယ္ကေတာ့လူမ်ိဳးအရေရာ ဘာသာအရပါ သိမ္းၾကံဳးျပီး မဆဲသင့္ပါ) ကုလားေတြ အကုန္လံုး ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သြားဦးေတာ့ အျမင္က်ဥ္းၾကရင္ လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခားမွႈ၊ အသားအေရာင္ ခြဲျခားမွႈ အေနနဲ႔ ျပႆနာေတြက ဆက္ရွိေနမွာပါ။ ဘာသာတူလာလို႔ မုန္းသူအေရအတြက္ နည္းနည္းေလ်ာ့သြားရင္ေတာင္ ခြဲျခားမွႈကေတာ့ ဆက္ရွိမွာပါ။ အဲဒါကုိ သိသာေစဖုိ႔ ပန္းေသးတရုတ္(မြတ္စလင္) အသားျဖဴျဖဴ တေယာက္နဲ႔ ဟိႏၵဴကုလားအသားမည္းမည္း တေယာက္ကုိပဲ ယွဥ္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ မခင္ေသးတဲ့ တရုတ္ပန္းေသး မြတ္စလင္နဲ႔ မခင္ေသးတဲ့ ဟိႏၵဴကုလားတေယာက္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ အမ်ားစုက (အကုန္လံုးေတာ့ မဟုတ္ပါ) ပန္းေသးတရုတ္ကုိ မြတ္စလင္ျဖစ္ေပမယ့္ ဟိႏၵဴအသားမည္း ကုလားထက္ ပိုျပီး လက္ခံၾကပါလိမ့္မယ္။ အသားမည္းမည္း မြတ္စလင္ဆိုရင္ေတာ့ ပုိျပီး လက္မခံၾကတဲ့သူ မ်ားပါလိမ့္မယ္။ဒါေၾကာင့္ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြက ဘာသာေရး သက္သက္ထက္ ပုိျပင္းပါတယ္။

ရုပ္ရည္ကို မူတည္ျပီး ခြဲျခားပံုကုိ ေျပာရရင္  ေဘာလံုးသမားခ်င္း အတူတူေတာင္  ဇီဒိန္းလို မြတ္စလင္ ေဘာလံုးသမားထက္  အသားမည္းတဲ့ African ေဘာလံုးသမားမ်ိဳးကုိ တခ်ိဳ႔က ေစာက္ကုလားဆိုျပီး ဆဲတတ္ၾကတာမ်ိဳးပါ။

ဆက္စပ္ျပီး စဥ္းစားလို႔ရေအာင္ က်ေနာ္ အရင္က ေရးထားခဲ့ဟာေတြကုိလည္း ေအာက္မွာ copy လုပ္ျပထားပါတယ္။

“ေနာက္ ကုိယ့္အိမ္ကုိယ္ မီးရွိဳ႕တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကလည္း ေျပာရတာ အက္ေၾကာင္းထပ္ေနျပီ။ ဦးမ်ိဳးေက်ာ္ ဆိုတဲ့သူေျပာလို႔ သူေျပာတဲ့အတိုင္း ေရးတာပါဆိုရင္ သူေျပာသေလာက္ပဲ ေရးေတာ့မွာလား။ ေနာက္ဆံုးပိတ္ တျခား observation မလုပ္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ဦးမ်ိဳးေက်ာ္ကိုေတာ့ ေမးခြန္းျပန္ထုတ္သင့္တာေပါ့။ ဥပမာ… ေရးထားတာက“မိမိတုိ႔ ေနအိမ္ကုိ မိမိ ကုိယ္တုိင္ စတင္ မီးရႈိ႕ျခင္း အျပင္ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ား၏ ေနအိမ္ မ်ားကုိပါ စတင္ မီးရႈိ႕ ခဲ့ရာမွ ျဖစ္ပြား ခဲ႔သည္ကုိ ေတြ႕ရွိ ရၿပီး ယင္းျဖစ္စဥ္ မ်ားကုိ ၾကည္႔လွ်င္ ပဋိပကၡ မ်ား ျဖစ္ပြား လာရျခင္း မွာ ျပည္ပ နုိင္ငံျခား အဖြဲ႔အစည္း မ်ား၏ ပေယာဂ ေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ေၾကာင္း” လို႔ ေရးထားေတာ့ သူက ေျပာလာရင္ ျပန္ေမးလို႔ ရတာေတြက …ရခုိင္ေတြအိမ္ကုိပါ မီးေလာင္ေအာင္လို႔ သူတို႔က ရွိဳ႕တာလား (ဒါဆိုရင္ေတာ့ လူမ်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးလံုး ေရာေနၾကတဲ့ ရပ္ကြက္မ်ိဳးမွာမွ အဓိပၸါယ္ရွိမယ္။ ရခုိင္သက္သက္ မြတ္စလင္ေတြသက္သက္ ေနတဲ့ ရပ္ကြက္မ်ိဳးဆိုရင္ ရွိဳ႕ရင္ ရွိဳ႕တဲ့သူရဲ႕ရပ္ကြက္ပဲ မီးေလာင္မွာေပါ့။ သူတုိ႔အိမ္ သူတို႔ ရွိဳ႕တယ္ဆုိတာကုိ ဦးမ်ိွဳးေက်ာ္က သူကုိယ္တိုင္ျမင္လိုက္၇တာလား။ ဘယ္သူက ေျပာတာလဲ။ တေယာက္ေယာက္က တကယ္ မ်က္ျမင္ ေတြ႕လိုက္တာလား။ တမင္လုပ္ၾကံဖန္တီးထားတဲ့ ပါးစပ္သတင္းလား။…အိမ္မီးေလာင္သြားတဲ့ မြတ္စလင္ေတြကေရာ ဘာျပန္ေျပာလဲ? အဲဒါမ်ိဳးေတြကို ေသခ်ာေမးဖုိ႔နဲ႔observation လုပ္ဖုိ႔ လိုပါတယ္)”

“တကမၻာလံုးက သတင္းဌာနေတြ အကုန္မွားျပီး ျပည္တြင္းသတင္းဌာနေတြေလာက္ပဲ မွန္တယ္ဆုိတာ သဘာဝက်ရဲ႕လား ။ တကမၻာလံုး မွားေနတယ္ဆုိရင္  ျမန္မာႏုိင္ငံကုိပဲ (မြတ္စလင္မဟုတ္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြကပါ) ဘာအညွိဳးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေန၇တာလဲ။ ၾကားေနအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႕ေတြ၊ ကုလသမၼဂၢက ကုိယ္စားလွယ္ေတြ သာမက အယ္လ္ခုိင္းဒါကုိ ေခ်မွႈန္းေလ့၇ွိတဲ့ အေမရိကန္ကပါ ဒီကိစၥက်မွ ဟိုဘက္ကုိ တျခားဘက္ကုိ ဘက္လိုက္ေနၾကတယ္ဆုိတာ ျဖစ္ႏုိင္သလား? OIC ကုိ ဆန္႔က်င္တာက ထားပါေတာ့။ ကင္တားနားက အစ ဆန္႔က်င္ရေလာက္ေအာင္ အမွန္တကယ္ ဘက္လိုက္ေနၾကျပီလား။ OIC ကုိ လက္မခံတာက ထားေတာ့။ ဘာလုိ႔ ကုလသမၼဂၢ ဦးေဆာင္တဲ့ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး အဖြဲ႕ကုိ အဝင္ မခံရဲရတာလဲ။ ဟိုလူေတြဟာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံသားသာ ဆုိရင္ ဘာလို႔ ဘဂၤလားေဒ့ရ်္က သူတို႔ကုိ ျပန္ေမာင္းထုတ္ရတာလဲ။ သူတို႔မွာ ဟိုဘက္ႏုိင္ငံသား ျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္အထားသာ ရွိရင္ ဘဂၤလားေဒ့ရွၤ အစုိးရက ျပန္လက္မခံရင္ ကမၻာကလည္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို ဝိုင္းေျပာမယ့္ အျပင္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္အတို္က္အခံေတြကပါ သူတို႔ အစိုးရကို အျပစ္တင္မယ္ထင္တယ္။ အခု ဘာေၾကာင့္ အျပစ္မတင္ၾကတာလဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိပဲ ဝိုင္းအညွိဳးထားေနတာလား။ လဝက က လာဘ္စားတာကသာ အဓိက အေၾကာင္းရင္းဆုိရင္ လဝက ကုိ ထုိးရတဲ့ လာဘ္ဆိုတာက ျမန္မာအစစ္ဆုိရင္ေတာင္ မနည္းထုိးရတာ။ ဒီေတာ့ အဲေလာက္မွ ပုိက္ဆံရွိေနရင္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ ဟုိမွာ မေနဘဲ ဘာလုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ႏုိင္ငံမဲ့အျဖစ္ ဒုကၡလာခံေနၾကတာလဲ?”

တရားမဝင္ ခုိးဝင္လာသူ စီးပြါးေရးသမား အနည္းငယ္ေတာ့ ၇ွိလိမ့္မယ္။ တကယ္လို႕သာ႔ ဒီမွာေမြးလာျပီး ဘုိးဘြားေတြ လက္ထက္က ႏုိင္ငံသားရျပီးမွ ခုမွ ျပန္ႏွင္ထုတ္ခံရတာဆို ဘယ္လိုလုပ္မလဲ? ဥပမာ ေပးရရင္ …ကုိယ့္မ်ိဳးဆက္မွာ စင္ကာပူျဖစ္ျဖစ္ အေနာက္ႏုိင္ငံျဖစ္ျဖစ္ သြားအေျခခ်ျပီးခါမွ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ ကုိယ့္ ေျမးျမစ္ေတြက်မွ အဲဒီ့ႏုိင္ငံအစုိးရေတြက ကုိယ့္ next generation ေတြကို ႏုိင္ငံသား အျဖစ္ကေန ျပန္ရုပ္သိမ္းရင္ သူတို႔ ဘယ္ႏုိင္ငံမွာ သြားေနရမလဲ? ဘယ္ႏုိင္ငံက လက္ခံမွာလဲ?ကုိယ္ အဲ့လိုလူ ျဖစ္ရင္ေရာ ကုိယ့္ ေျမးျမစ္ေတြ အတြက္ ဘယ္လုိ ခံစားရမလဲ?အဲလိုလူေတြကို က်ဴးေက်ာ္သူလို႔ ေခၚရင္ သူတို႔ဟာ ေမြးရာပါ က်ဴးေက်ာ္သူေတြပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ေမြးလာျခင္းကုိက က်ဴးေက်ာ္မွွႈ၊ ရာဇဝတ္မွႈ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ တဘက္မွာ သူတုိ႔ထဲကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားလူမ်ိဳးကပဲျဖစ္ျဖစ္ အၾကမ္းဖက္လာရင္ေတာ့ အေရးယူအျပစ္ေပးရမွာ ႏုိင္ငံတကာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြနဲ႔အညီ (အၾကမ္းဖက္သူကုိပဲ) ႏွိမ္နင္းရမွာက တပုိင္းပါ။

ေကာင္းကင္ကုိ
စာေရးသူထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခံျပီးေဖာ္ျပပါသည္။

Leave a Reply