5 years ago
ရိုဟင္ဂ်ာ ၇ ဦးကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက ျမန္မာကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ပို႔
6 years ago
ဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္ ေတးသံရွင္ ေဒၚမာမာေဝ အသက္(၉၃) ႏွစ္ ကြယ္လြန္
6 years ago
ဒုကၡသည္စခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာမတစ္ဦး ရခိုင္မွ ရန္ကုန္သို႔လာစဥ္ လဝကဥပေဒျဖင့္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္တစ္ႏွစ္က်
6 years ago
ဦးေဇာ္ေဌး (ခ) မွဴးေဇာ္အား ဌာနေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ေပး
6 years ago
NVC ကဒ္ လက္ခံရန္ ဖိအားေပးခံရမႈကုိ ျငင္းဆုိေသာ ကမန္တုိင္းရင္းသားမ်ား စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔ခံေနရ
6 years ago
ASEAN ထိပ္သီးမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြး
6 years ago
Drone မႈနဲ႕ဖမ္းခံရသူ သတင္းေထာက္ေတြ မိသားစုနဲ႕ေတြ႕ခြင့္မရေသး
6 years ago
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ သေဘာတူညီခ်က္ (၁၀)ခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုး
6 years ago
AA ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပါအ၀င္ ၉ ဦးကို ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အမႈဖြင့္စစ္ေဆး
6 years ago
ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲ (ရုပ္သံ)

ဒီဇင္ဘာ ၁၈ ၊ ၂၀၁၆
M-Media
ျမင္သစ္ေရးသည္။

15390768_1159638307490366_1131369016599186339_n

က်ိဳငး္တံုၿမိဳ႕ ပါလွ်ံဗလီတြင္ တပ္မေတာ္၏ ေဆးကုသမႈျမင္ကြင္း (ဓါတ္ပံု- တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္႐ုံး FB)

ဒီတေလာ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ လူမႈမီဒီယာ အသိုင္းအဝိုင္းမွာ တပ္မေတာ္နယ္လွည့္ေဆးကုသအဖြဲ႕ရဲ့ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတြနဲ႕ ခ်ာ့ခ်္ေက်ာင္းေတြမွာ အေျချပဳျပီး ေဆးကုသတဲ့ သတင္းဟာ အေတာ္ေလး ေရပန္းစားေနပါတယ္။

အေကာင္းဖက္က ခ်ဥ္းကပ္ေဆြးေႏြးတဲ့ သူေတြ ရိွသလို အဆိုးျမင္တဲ့ သူေတြလည္း ရိွေနပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ မယုံၾကည္မႈနဲ႕ သံသယအေၾကာင္းခံေတြေပါ့။

အဲ့ဒါနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး အျမင္ ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္။

အေရြ႕

ကိုယ္ေတြ႕ၾကဳံဖူးသူေတြ အေျပာအရ စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတြ ဖ်က္ဆီးတဲ့ အစြန္းေရာက္ေတြကို လုံျခဳံေရးယူကာထားေပးခဲ့ၾကတယ္ဆိုတဲ့ ယူနီေဖာင္းတူေတြက ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ေျပာင္းမွာ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတြထဲကို အခုလို ပုံစံနဲ႕ေရာက္လာတာဟာ ေနာက္ခံဘယ္လိုအေၾကာင္းရိွရိွ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာစြာကို ၾကိဳဆိုရမွာပါ။

သမိုင္းတြင္ အေရြ႕တစ္ခုလို႕ပဲ မွတ္ခ်က္ျပဳရမွာပါ။

တပ္မေတာ္ရဲ႕ သတင္းထုတ္ျပန္မႈအရ ဒီဝန္ေဆာင္မႈဟာ အသစ္မဟုတ္ဘဲ ပုံမွန္လုပ္ေနၾကျဖစ္ျပီး ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတြနဲ႕ ခ်ာ့ခ်္ေက်ာင္းေတြကို အေျချပဳျခင္းကသာ အသစ္ျဖစ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။

အဲ့ဒီမွာ တပ္မေတာ္ရဲ့ ျပည္သူ႕ဆက္ဆံေရးနဲ႕ စည္းရုံးေရးပိုင္းမွာ ကၽြမ္းက်င္မႈကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳရပါမယ္။

ေဆးတပ္ဆိုတာဟာ တျခားတိုက္ခိုက္ေရးတပ္ေတြနဲ႕ယွဥ္ရင္ သမားဂုဏ္ရိွမႈ အေပၚမွာ ေပ်ာ့ေျပာင္းတယ္၊ ပညာသည္ပိုဆန္တယ္၊ တိုက္ရိုက္ ခ်က္ခ်င္း ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္တယ္၊ သမားနဲ႕ လူနာဆိုတဲ့ ေႏြးေထြးတဲ့ ဆက္ဆံမႈရိွတယ္၊ လူနာျဖစ္တဲ့ ဝန္ေဆာင္ခံ လူထုရဲ့ ယုံၾကည္ေလးစားမႈကို ခ်က္ခ်င္းရယူႏိုင္တယ္။

15542269_1160909994029864_8050860674686303891_n

ခ်ိန္ကိုက္

ဒီလႈပ္ရွားမႈမွာ တပ္မေတာ္နဲ႕ လူနည္းစုဘာသာေရး အသိုင္းအဝိုင္းအၾကား စိန္ေခၚမႈက စတင္လႈပ္ရွားတဲ့ အခ်ိန္ timing ပါ။

Timing ကို ၾကည့္ရင္ တပ္မေတာ္ရဲ့ အေနအထားက ရခိုင္ေျမာက္ပိုင္းမွာ ရိုဟင္ဂ်ာမြတ္စလင္မ္ေတြထဲက အခ်ိဳ႕ရဲ့ လက္နက္ကိုင္ ပုန္ကန္မႈကို ႏွိမ္ႏွင္းရာမွာ အင္အားအလြန္အကၽြံသုံးမႈ၊ လူအခြင့္အေရးစံေတြကို ေဖာက္မႈနဲ႕ အျပစ္မဲ့ အရပ္သား ရိုဟင္ဂ်ာေတြကိုပါ ထိခိုက္နစ္နာေစမႈစတာေတြနဲ႕ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝုိင္းရဲ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေဝဖန္မႈ ဖိအားေပးနဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္မႈကို ခံေနရခ်ိန္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အေရွ႕ဖက္ပိုင္းနဲ႕ ေျမာက္ဖက္ပိုင္းကို လွမ္းၾကည့္ျပန္ရင္လည္း ခရစ္ယာန္လူမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ကခ်င္ျပည္နယ္အေျချပဳ KIAနဲ႕ ညႊန္႕ေပါင္းလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ေတြနဲ႕ အျပန္အလွန္ တိုက္ပြဲေတြ အျပင္းထန္ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္၊ အဲ့ဒီ့ တိုက္ပြဲေတြမွာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ ဖက္က ပစ္ခတ္မႈေတြေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ခ်ာ့ခ်္ေၾကာင္းေတြ ပ်က္စီးနစ္နာမႈရိွေနတယ္၊ တိုက္ပြဲေတြေၾကာင့္ အရပ္သားေတြ စစ္ေျပးဒုကၡေရာက္ေနရတယ္ဆိုျပီး ႏိုင္ငံတကာေရာ ျပည္တြင္း အရပ္ဖက္လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အသိုင္းအဝိုင္းရဲ႕ ေဝဖန္ခံေနရခ်ိန္ပါ။

အေပၚကအခ်က္ကိုၾကည့္ရင္ တပ္မေတာ္ ေဆးတပ္ဖြဲ႕ရဲ႕ ဒီအေရြ႕ဟာ ႏိုင္ငံတကာအသုိင္းအဝိုင္းရဲ့ ဖိအားကို ေျပေလ်ာ့ေစဖို႕နဲ႕ ျပည္တြင္း လူနည္းစု ဘာသာဝင္ေတြရဲ့ ယုံၾကည္မႈကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ဖို႕က လြဲလို႕ က်န္တဲ့ အေၾကာင္းမရိွဘူးလို႕ ရိုးရိုးသားသား ျမင္မိပါတယ္။

ေစာလြန္ပါေသးသည္

တပ္မေတာ္ရဲ့ ဒီလုပ္ရပ္အေပၚ အႏုတ္ေဆာင္ခ်ဥ္းကပ္တဲ့သူေတြအေနနဲ႕ “ဆင္ေသကို ဆိတ္သားေရနဲ႕ ဖုံးတာပါကြာ ဒါမ်ိဳးေတြ ရိုးေနျပီဆိုတာမ်ိဳး တကယ္ေစတနာရိွလို႕မွမဟုတ္တာ”ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေဝဖန္ေျပာဆိုေနတာဟာ သိပ္ေစာလြန္းေနေသးတယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။

အရိုးရွင္းဆို ဥပမာေပးရရင္ စာမက်က္တဲ့ စာမဖတ္လုပ္တဲ့ ေက်ာင္းသားကို စာမဖတ္လို႕ မက်က္လို႕ ျပစ္တင္ေနျပီး စာစက်က္ဖို႕လုပ္ေတာ့လည္း သြားစမ္းပါကြာ ဟန္ေဆာင္က်က္ေနတာဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္ကေတာ့ သူစာဆက္က်က္ဖို႕အၾကံျပဳ တြန္းအားေပးရင္း စာေမးပြဲေအာင္စာရင္းထြက္တဲ့ အထိေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ေပးသင့္ပါတယ္။

ေဝဖန္သူေတြအမ်ားစုက ဒါမ်ိဳးေဆးကုေပးတာထက္ ႏိုင္ငံတြင္းကလူနည္းစု ဘာသာဝင္ေတြအေပၚမွာ တရားမွ်တစြာ ဆက္ဆံဖို႕ ဖိႏွိပ္မႈေတြမရိွေအာင္ ကာကြယ္ေပးဖို႕စတာေတြ ေထာက္ျပေတာင္းဆိုတာေတြ ရိွေနပါတယ္။

အေပၚပိုင္းမွ ေဆြးေႏြးျပသလိုပါပဲ။ ျပည္သူလူထုနဲ႕ စထိေတြ႕မႈ entry public relation point မွာ ေဆးတပ္ဖြဲ႕ကို ေရြးတာကိုက ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ့ ဆက္ဆံေရး ကၽြမ္းက်င္မႈပါ။ social tension မယုံၾကည္မႈ လူမႈတင္းမာမႈ အနည္းအမ်ားရိွေနတဲ့ အုပ္စုႏွစ္ခုၾကားမွာ ဒီလႈပ္ရွားမႈဟာ အျမန္ဆုံးေျပေလ်ာ့ေစမယ္၊ ရလဒ္ေကာင္းကို အျမန္ဆုံးျမင္ရမယ္၊ ႏွစ္ဖက္စလုံးက အျပန္အလွန္စကားေျပာဆို နားေထာင္ dialogue ဖို႕အတြက္ အခြင့္အေရးေကာင္းဖန္တီးေပးတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ႏိုင္ငံတြင္းက ဘာသာေရးလူနည္းစုအသိုင္းအဝိုင္းအေနနဲ႕ တပ္မေတာ္ကို သမုိင္းေၾကာင္းအရ ၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ လက္ရိွဒီမိုကေရစီေခတ္ေျပာင္းကာလမွာ သူရဲ႕ အခန္းက႑ကို အသိအမွတ္ျပဳကို ျပဳရမွာပါ။ ျပည္ထဲေရး၊ ကာကြယ္ေရး၊ လႊတ္ေတာ္နဲ႕ ကာလုံမွာ အဓိကေနရာက ပါဝင္ေနတဲ့ တပ္မေတာ္ရဲ႕ လက္ရိွ အေရးပါမႈကိုလည္း နားလည္ထားဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

15578839_1159638277490369_321125507174549670_n

Win Win

ဘာသာေရးလူနည္းစု အသိုင္းအဝိုင္းေတြက တပ္မေတာ္ရဲ့ ဒီခ်ဥ္းကပ္မႈကို Win Win ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္အက်ိဳးရိွမယ့္ အေျခအေနမ်ိဳးနဲ႕ ျပန္လည္တုန္႕ျပန္သင့္ပါတယ္။ လူထုအေနနဲ႕ လတ္တေလာ က်န္းမာေရးအက်ိဳးရိွမယ္၊ ျပီးေတာ့ လူထုနဲ႕ တပ္ၾကားမွာ ပုံမွန္ေရာ ခင္မင္မႈပိုင္းအားျဖင့္ေရာ ဆက္ဆံေရး လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုရလာမယ္၊ လူထုရဲ့ တကယ့္ေအာက္ေျခကအသံကို  တပ္ဖက္က ၾကားသိေစႏိုင္ရမယ္၊ လူထုရဲ့ လူမႈေရး ဘာသာေရး အရိွတရားကို တပ္ဖက္ကို နားလည္ေအာင္ ျပသဖို႕လည္း အခြင့္အေရးျဖစ္တယ္။ လူထုဖက္က သူတို႕သိျပီးသားပါ၊ သိလ်က္သားနဲ႕ ငါတို႕ကို မေကာင္းလုပ္တာပါဆိုတာမ်ိဳး အႏုတ္ေဆာင္ တစ္ဖက္သတ္ၾကိဳတင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားတာမ်ိဳး မလုပ္အပ္ပါ။ လူထုဖက္က အထူးသျဖင့္ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းရဲ့ ေဒသအလိုက္ လူမႈေခါင္းေဆာင္ေတြ ရပ္မိရပ္ဖေတြ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက ေနာက္တစ္ဆင့္အေနနဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈလာေပးတဲ့ ေဆးတပ္ဖြဲ႕ေတြနဲ႕ ဘယ္လိုေရရွည္ဆက္ဆံေရးကို ထိန္းသိမ္းမလဲ၊ ေဒသခံ စစ္တပ္ဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြနဲ႕ ေရာ Win Win ဆက္ဆံေရး ဘယ္လို တည္ေဆာက္ၾကမလဲဆိုတာမ်ိဳး ေဆြးေႏြးျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ့မွာ အေရးပိုၾကီးလာတာက ႏိုင္ငံအဆင့္ ဆက္ဆံေရးတည္ေဆာက္မႈပါ။ ျမန္မာ ခရစ္ယာန္နဲ႕မြတ္စလင္မ္လူထု အသုိင္းအဝုိင္းက ႏိုင္ငံအဆင့္ လူမႈေရး ႏိုင္ငံေရး ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြက ေအာက္ေျခအဆင့္ နယ္ေျမအဆင့္ ဒီဆက္ဆံေရးနဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို မ်က္ေျခမျပတ္ေစာင့္ၾကည့္ အၾကံေပးကူညီေပးေနျပီး တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းနဲ႕ ႏိုင္ငံအဆင့္မွာ ဘယ္လို ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ Win Win ဆက္ဆံေရးလမ္းေၾကာင္းေတြ ဖြင့္ၾကမလဲဆိုတာကို ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ဖက္ကေရာေပါ့။ တပ္မေတာ္ဖက္က ဒီေဆးကုလႈပ္ရွားမႈဟာ ေရတိုလမ္းေၾကာင္းေရြးခ်ယ္မႈမွာ ထိေရာက္တာသြားလွေပမယ့္ လူထုဖက္မွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ရိွေနတဲ့ မယုံၾကည္မႈ သံသယေတြဟာ တကယ္မမွန္ပါဘူးဆိုတာကို ေရလတ္မွာ လက္ေတြ႕က်က် တည္ေဆာက္သက္ေသျပဖို႕ လိုမယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။

အဲ့ဒီ့အတြက္ ဒီေဆးအဖြဲ႕လႈပ္ရွားမႈဟာ ေဆးျမီတိုပုံစံ ေကာက္ရိုးမီးလႈပ္ရွားမႈ မဟုတ္ဘဲ ဘယ္လိုပုံစံမ်ိဳးနဲ႕ ဆက္သြားမလဲဆိုတာမ်ိဳး ျပင္ဆင္ထားျပီးသားျဖစ္မယ္လို႕လည္း ထင္ပါတယ္။

ပိုအေရးၾကီးတာက ေဆးအဖြဲ႕က တာဝန္အရ လူထုကို ေဆးကုသေပးႏိုင္လုံရုံေလာက္နဲ႕ မတင္းတိမ္ဘဲ တကယ့္ေျမျပင္ လူထုအၾကားက လူနည္းစုဘာသာဝင္ေတြရဲ့ စိုးရိမ္မႈေတြ အျမင္ေတြ အသံေတြကို မူဝါဒနဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္တဲ့ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကို ဆက္လက္တင္ျပေပးဖို႕၊ သတင္းေပးေပးဖို႕လိုပါမယ္။

ေရလတ္ပိုင္းအေနနဲ႕ တပ္မေတာ္က ႏိုင္ငံနဲ႕ လူ႕မႈဖြံ႕ျဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ေဒသအလိုက္ လူမ်ားစုဘာသာဝင္ေတြေရာ လူနည္းစု ဘာသာဝင္ေတြပါ သက္ဆိုင္ရာ တပ္မေတာ္နဲ႕ လက္တြဲျပီး ေဆာင္ရြက္လို႕ရမယ့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ိဳးေတြ ဖြံ႕ထားသင့္ပါျပီ။

အမ်ိဳးဘာသာႏိုင္ငံေရး

ေနာက္တစ္ခုက အမ်ိဳးသားေရး ဘာသာေရးေရာ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းနဲ႕ အမ်ိဳး ဘာသာႏိုင္ငံေရးဝါဒီအုပ္စုေတြ ကိစၥပါ။

အဲ့ဒီမွာ ဥပမာ ယူထိုက္တဲ့ ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း စစ္ေရး ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ကေတာ့ မင္းတုန္းမင္းတရားၾကီးပါဘဲ။ လူမ်ားစုၾကီးရဲ့ ဘာသာတရားျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာတရားကို  ပဥၥမ သဂၤါယနာတင္ျခင္း အထိ ခ်ီးေျမွာက္ခဲ့ျပီး တစ္ဖက္မွာလည္း လူနည္းစုႏိုင္ငံသား မြတ္စလင္မ္ေတြအတြက္ မကၠာဟ္ျမိဳ႕ေတာ္မွာ ေဒါင္းဇရပ္ၾကီးလွဴဒါန္းခဲ့ပါတယ္။ ဘာသာတရားတစ္ခုကို ေစာင့္ေရွာက္ရာမွာ အျခားဘာသာတရားေတြကို လ်စ္လ်ဴရႈထားစရာ၊ ႏိွပ္ကြပ္စရာမလိုဘူး၊ ဘာသာတရားေတြကို သူ႕ဟာနဲ႕သူ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းနဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္လို႕ရတယ္ဆိုတာကို လက္ေတြ႕ျပသခဲ့တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ၾကီးပါ။ မတူညီတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြၾကားမွာ ကြဲျပားမႈရဲ့ အားကို တည္ေဆာက္ျပသခဲ့သူပါ။ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြကလည္း မင္းတုန္းမင္းတရားၾကီးနဲ႕ ႏိုင္ငံအေပၚမွာ သစၥာရိွစြာနဲ႕ တာဝန္ထမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။

ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး ၾကိဳးပမ္းမႈအတြက္ လူမ်ိဳးဘာသာေပါင္းစုံပါဝင္မႈ သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႕ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ဟာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ဘာသာတရားတစ္ခုအတြက္ မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံမွာ ရိွတဲ့ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ ဘာသာတရားေပါင္းစုံကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းၾကီး အျဖစ္ ျပတ္ျပတ္သားသား ျပန္လည္ ရပ္တည္သင့္ပါျပီ။

ယခင္ကအတိုင္း ႏိုင္ငံသားလူမ်ိဳးေပါင္းစုံ ဘာသာဝင္ေပါင္းစုံပါဝင္လို႕ရမယ့္ အဖြဲ႕အစည္းၾကီးျဖစ္ဖို႕ မူဝါဒေကာင္းေတြ ျပန္လည္ထားရိွသင့္ပါျပီ။

အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္စလုံးမွာ တပ္နဲ႕ (လူနည္းစုဘာသာဝင္)လူထုေတြ အၾကားမွာ မယုံၾကည္မႈေတြ ရိွေနေသးေကာင္း ရိွႏိုင္ပါတယ္။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္နဲ႕ နီးကပ္တဲ့ ဆက္ဆံေရးေကာင္းေတြရိွေနတဲ့ ေရေျမ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနလည္း နီးစပ္တဲ့ ထိုင္းတပ္မေတာ္က နမူနာေကာင္းတစ္ခုပါပဲ။

သမိုင္းေၾကာင္း အရ ထိုင္းေတာင္ပိုင္းမွာ မြတ္စလင္မ္ ခြဲထြက္ေရး သူပုန္ေတြရိွေနေပမယ့္၊ ထိုင္းစစ္တပ္ေရာ ထိုင္းႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း ကပါ အစဥ္အဆက္ ဘာသာေရးနဲ႕ ႏိုင္ငံေရး လူမ်ိဳးေရးကို ခြဲျခားထားပါတယ္။

လူမ်ားစုကိုးကြယ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာကို ခ်ီးေျမွာက္ရင္း တျခားလူနည္းစုဘာသာတရားေတြကိုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္မွာကို ေကာင္းစြာ အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။

ထိုင္းဘုရင့္တပ္မေတာ္ကိုလည္း လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ဘာသာတရားတစ္ခုကို ကိုယ္စားျပဳတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အားလုံးကို ကိုယ္စားျပဳထားပါတယ္။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ လက္ရိွ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြနဲ႕ မ်ိဳးဆက္သစ္ အရာရိွေတြဟာ မင္းတုန္းမင္းတရားၾကီးရဲ့ မူ၊ တပ္မေတာ္ သေႏၶတည္ခဲ့ရာ သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႕ ထိုင္းတပ္မေတာ္ ဥပမာေကာင္းေတြအတိုင္း အားလုံးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ျပည္ေထာင္စု တစ္ခုလုံးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ေစာင့္ေရွာက္မယ့္ အဖြဲ႕အစည္းၾကီးျဖစ္လာေစဖို႕ ဦးေဆာင္သြားရင္း လူထုၾကားက သံသယေတြဟာ မမွန္ပါဘူးလို႕ သက္ေသျပသြားလိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။

ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြကလည္း အရင္ မိမိတို႕ရဲ့ ဘိုးဘြားမြတ္စလင္မ္ၾကီးေတြရဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႕ အမိေျမ အေပၚသစၥာရိွမႈ စံကို ဆက္ထိန္းသြားၾကပါ။

နိဂုံး (သို႕) တစ္ႏိုင္ငံလုံးကို ကိုယ္စားျပဳမည့္ တပ္မေတာ္

စာေရးသူ ထိုင္းေရာက္စဥ္ စစ္တပ္ဝန္းေတြရိွရာဖက္ေရာက္ရာက ထိုင္းစစ္တပ္ရဲ့ အဂၤလိပ္လိုေရးထားတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္တစ္ပုဒ္ကိုေတြ႕ရာ ၾကက္သည္းေမြးညွင္းထျပီး ဝမ္းသာဝမ္းနည္းျဖစ္မိပါတယ္။ ထိုင္းတပ္မေတာ္က ႏိုင္ငံကိုကာကြယ္မည္၊ ျပည္သူကို ကာကြယ္မည္…ျပီးေတာ့ Religions ဘာသာတရားမ်ား…(အျမင္မွားတယ္ ထင္မိလို႕ ႏွစ္ေခါက္သုံးေခါက္ကို ဖတ္ၾကည့္ေနမိခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ကို Religion မွာ ‘s’ ပါပါတယ္။

တစ္ႏိုင္ငံလုံးကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ တပ္မေတာ္…ကၽြန္ေတာ္တို႕လည္း ေမွ်ာ္လင့္ေနဆဲပါ။

 

Comments are closed.